Jump to content
Türk Anime TV Forum
ame

"Anime bir hataydı."

Önerilen İletiler

Merhaba arkadaşlar uzun süredir anime izlemiyordum ve tekrardan başladım. Sonra yine evde Japonca bağırarak kapıları tekmelemeye başladım. Bir kaç gün önce Hayao Miyazaki'nin "Anime bir hataydı çöplükten başka bir şey değil." dediği bir gif gördüm.İlk önce Hayao Miyazaki gibi birinin neden böyle bir şey dediğini anlamadım ama sonra altındaki yorumları okuyunca bazı şeyleri farkına vardım ve üzüldüm.

 

İlk önce anime benim hayatımı çok fazla değiştiren bir şey farklı bakış açılarını anlamamı sağladı empati kurma yeteneğimi geliştirdi. Japon milletine ve hayal güçlerine hayranlık duydum. Bunun için gerçekten çok mutluyum. Anime izlediğim için bazen pişmanlık duyuyorum çünkü hayatımı çalıyor gibi hissediyorum. Sonra gerçek hayattan ve insanlardan ne kadar nefret ettiğimi düşünüp her şeyin animelerde ne kadar harika olduğunu kendime kabul ettiriyorum belki de kendimi kandırıyorum ve gerçek hayattan kaçmak istiyorum.2 hafta önce yine anime izliyordum ve biraz kendimi kaptırmıştım(baya fazla) annem yanıma gelip "bunlar yüzünden gerçek hayatı unutmuyor musun?" dedi. Ben de "onun için izliyorum ya" dedim. Annem "Gerçek hayatla yüz yüze geldiğinde hayal kırıklığına uğrarsın ama." dedi ve çekip gitti, tabi ki de bu bende hiçbir şeyi değiştirmedi izlemeye devam ettim.Zaten bunun farkındayım.

 

Dünyanın ve ülkemizin asla iyi bir yer olamayacağını bu son günlerde daha iyi anlamış 16 yaşında bir genç olarak gelecek kaygısıyla gerçeklerden kaçıyorum ve başka şeylere bağlanıyorum. Artık arkadaşlarımı animeye başlatmak için zorluyorum ki onlarla animeler hakkında konuşabilelim. Siz de böyle yapıyorsunuz büyük ihtimal. Nerdeyse izlediğim tüm animelerde büyük toplumsal psikolojik sorunlar gözüme çarpıyor ve bölümü izleyip yorumları okuduktan sonra kimsenin umursamadığını görüyorum. İzlediğim tek bir anime serisi yok ki benden küçük kızlar objeleştirilmesin, bel altı bir şaka olmasın.Çoğu zaman sebepsizce öldürülen karakterler var şiddet her zaman ön planda. Bir animenin beğenilmesi için baş karakterin havalı genç bir erkek olması, her bölümde şiddetli dövüş sahneleri olması, ecchi sahne olması yetiyor gibi gözüküyor. Eğer dövüş olmazsa hemen "bu bölüm çok sıkıcıydı" yorumları beliriyor. Ben de dövüş sahnelerini tabi ki seviyorum ama başka şeylere de değer vermek gerektiğini düşünüyorum. Bunları izledikten sonra etkilenmiyor gibi gözükebiliriz ama bence bu bizi etkiliyor. Sürekli şiddet içeren şeyler gördükten sonra buna karşı fark etmeden kayıtsız kalabiliriz istemeden de umursamaz biri olabilir ve bu bize normal bir şey olarak gözükebilir.Benim bahsettiğim gereksiz ve nedensiz bir şekilde olan şiddet.

 

Bir anime izlemiştim Boku wa tomodachi ga sukunai diye ünlü bir anime siz de izlemişsinizdir. Pek ecchi izlemediğim için ve hoşlanmadığım için mi bu anime beni fazlasıyla şaşırttı bu size normal gelen bir şey mi? Tamam artık her animede liseli kızlar konuşurken sürekli kısa eteklerinin ve göğüslerini gösterilmesine bile alıştım ama bu animede baş karakterin küçük bir kız kardeşi vardı ve resmen her bölümde o küçücük 8-9 yaşlarındaki kız objeleştiriliyordu. Midem bulanmıştı. Gerçekten sizin izlediğiniz ecchiler her zaman böyle mi çünkü bu beni sinirden titretmişti. Bir kere kimsenin böyle bir hakkı yok keşke bunu anlayabilseniz kadınlar birer bireydir sizin göz zevkinizi tatmin etmek için yaratılmadık.Bu kadar saygısız olmayın. Bunları izleyen ne kadar sapık insan var düşünün ve tacize uğrayan ne kadar küçük kız.Biliyorum en yakın dostlarımdan birisini küçükken amcası asansörde taciz etmiş. Bunlardan etkilenmiyor gibi gözükebilirsiniz kim bilir benim daha izlemediğim ne iğrençlikler var. Ama bu tür şeyleri göre göre size normal gelebilir ve kayıtsız kalabilirsiniz.

 

Sadece uzun süredir foruma üyeyim ve bu aralar pek aktif değilim böyle bir yazı yazmak istedim içimi dökmek için çünkü gerçekten animeler hiç normal değil ne kadar sevsem de azıcık düşünseniz bunun farkına varabilirsiniz.Keşke düşüncelerimi daha iyi ifade edebilsem eminim ki beni yanlış anlayan bir sürü kişi çıkacak ama kendimizi bu kadar kaptırmanın pek de iyi olmadığını belirtmek istedim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Ya, ne bileyim bence anime kafayı dağıtmak için, boş zamanları doldurmak için açılıp izlenir, veya dediğin gibi gerçek hayattan kaçmak için.

 

Ama tabiki de bu kadar kaptırmamak lazım, anime izlerken falan eğlenirim ben çoğu zaman, aksiyon, dövüş sahnelerinde falan. Ama beni de çok etkileyen seriler var şimdi, tekrar açıp izlesem depresyona girer 1 ay çıkamam belki. (Özellikle Kuroshitsuji serisi.)

 

İşte sınırı bilmek lazım yani. Her şeyin bir ölçüsü var sonuçta. 

 

Ayrıca, Loli Hentai diye bir tür de var ki, en sevmediğim türlerdendir.

Yahu çocuk 7-8 yaşında, 25 yaşında kadın vücudu yapmışlar resmen.

Hiç hoş durmuyor, hatta tiksindiriyor beni.

Normal ecchi varken, neden çocuklar....?  :help-onion-head-emoticon: 

 

Ayrıca, sadece animelerden değil, yabancı diziler veya filmlerden de aynı şekilde etkilenebilirsin.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Sorun şu... Anlattığın şeyler sadece animelerde değil Gülşahcığım :(

Bu dünyada Spartacüs ve neydi o çok ünlü dizi Attack of Titans mıydı baştan aşağı iğrenç cinssellik ve şiddet içeren çok tutan yapımlar var...

Animelerde en azından doğruyu seçmeye teşvik var. Bütün shoujolarda yakışıklı süper ötesi erkekler sade olan saf iyi yürekli düz göğüslü kızlara aşık olur... Ha şu var dediklerine sonuna kadar katılıyorum... Anime sektörü para ile çalışır insanlar ne izlemek istiyorsa o rağbet görür aslında filmler diziler ya da animeler bizlere bu kötü ve ahlaksız olan şeyleri aşılamaz biz onları böyle yönlendiririz. Demek istediğimi anlatabildim umarım :)

Anime bir sanat dalı daha doğrusu manga... Dolayısı ile hayattaki her şeyi konu almalı.. Sevgiyi saygıyı barışı savaşı cinselliği şiddeti ile... Ama demek istediğin şeyi anlıyorum :)

Ünlü yönetmenin demek istediği şey aslında bu değil bence... Senin bahsettiğin gerçek hayattan çalma anlamında söylemiş bana göre.. Yıllarını bu sanata bu sektöre vermiş birisi... Zamanının çoğunu buna harcayarak gerçek hayatta kaçırdığı güzellikleri dile getirmiş bence.. Bu tıpkı şey gibi: Hayal dünyasına bağlı kalıp gerçek dünyaya inememek...

Bana sorarsan ben şuan ambulansla hastaneye gitmeyi reddeden hipertansiyon hastamın başında beklemektense sabahlara kadar anime izlemeyi tercih ederim :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Animelerde en azından doğruyu seçmeye teşvik var. Bütün shoujolarda yakışıklı süper ötesi erkekler sade olan saf iyi yürekli düz göğüslü kızlara aşık olur... Ha şu var dediklerine sonuna kadar katılıyorum... 

Akame Ga Kill spoiler

Tatsumi-Mine ve Wave-Kurome'yi düşündüm direk

ya gerçekten de öyle inanmıyorum süper tespit :D

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Öncelikle şunu söyleyeyim. Kesinlikle dibine kadar haklısın. Ülkemizde kadınların başına gelmeyen şey kalmıyor. Yakın zamanda çıkan Özgecan olayı mesela. (Adından emin değilim şuan düşünemiyorum.) Yapılanların farkında olmak için bir kere 'çağdaş' insanlar olmak lazım. Ki bu da maalesefki ülkemizde çok az kişide görülen birşey. Neyse konuyu dağıtmayıp asıl demek istediğime geliyorum.
'Anime bir hataydı.' dememelisin. Evet bak haklı olduğun noktalar elbet var. Ancak şunu söyleyeyim ki 'kaliteli' animelerde öyle birşeye rastlayamazsın. Evet o boku wa bilmemnesinde ciddi ciddi bende hiç doğru bulmamıştım o küçücük kızı o durumlara sokmalarını. Neyse. Demek istediğim şey şu ki ecchiyi izleyen insanların yorumlarına bakarsan zaten nasıl insanlar olduklarını anlarsın. Bunu ecchi izleyen arkadaşları kötülemek amaçlı söylemiyorum, sadece ecchi'yi görmek için izleyenler var. Onları kastediyorum. Mesela bi FMA'da, bi Hellsingde dediğin durumlara rastlayamazsın. Uzun lafın kısası kızların objeleştirilmesi çoğu ecchi animesinde zaten var ve bu kaçınılmaz bi durum haline geldi zaten. 

Bir diğer değinmek istediğim konuysa annenle olanlar. Açık söylemek gerekirse günümüz Türkiyesinden uzaklaşmak için kendimi bilgisayara kapattım. Etrafımızda sokakta sarıldılar diye 92 lira para cezası kesen polisler bile varken ben dışarı çıkmak istemiyorum açıkçası. (Mazallah yanlış bi yere adım atarız falan bide bize ceza keserler.) Kısacası, zaten ülkemizde bu lanet durum söz konusu ki bunun önüne geçilmesi çok zor heleki şu saatten sonra. :) 

Anladığım kadarıyla, çok sıkıntıların var ve konuşmak istiyorsun birileriyle, eğer istersen ö.m. yollarsın mümkün mertebe konuşmaya çalışırız. İnsanların böyle düşünmesi konusunda yargılamak yerine destek olmayı tercih edenlerdenim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Düşünceni anladım ben şuan anime izlemek yerine ders çalışsam whuu adamım şuanki lisemi sollarım ben :D ama mutlu olamam neden biliyor musun animeleri izleyince daha çok insanları anladım daha ısındım tabi dışarı çıkıp insanlarla birlikte olmadıkça bunun ne faydası var diyebilirsin :D 2D insanlar ve olaylar daha iyi gelir bana ondan asıl yaşantımdakileri yargılarım ama farklı olduğumu hissederim hayal dünyasında yaşadığım için değil bir erkek hakkında konuşmak yerine (tenefüste kızların yaptığı şey genel olarak ) anime izlerim evet ecchi çok izlerdim ben artık insanların beyinleri ile yaptıkları animeleri izlemek daha mantıklı geliyor bana :D ne de olsa hayallerimiz bizi hayata bağlıyor değil mi ? farklıyız düşünce sistemimiz farklı işliyor ki zaten dünya farklı olana karşı :D hiçbir şeye çok bağlanmamak en iyisi gerçi sadece animeler değil bir anime izleyip etkilenip gerçek hayata körü körüne yansıtmaktan bahsetmiyorum onu hangi akılla yapıyorlarsa çoğu haberlerde duyduğum gibi çizgi film izleyip kardeşini öldürdü :/ anime benim hayatımdan pek bişi almadı gerçek hayattan bişi kaybettiğimi düşünmüyorum ne de olsa yalanlarla yaşamaktansa kendi oluşturduğum yalan dünyaya adepte olmak , daha iyi geliyor ama bu konuyu seninle tartışmak isterim :D

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

sen çok etkilenmişsin gerçekten ya da bi şekilde sevmediğin kısımlara çok odaklanmışsın.

başıma gelmedi ama duyduklarım ve gördüklerimle gerçek hayat aslında animelerdekinden fazla kötü şey içerebiliyo bazen belki de çoğu zaman.

Animelere yansıtılan insan duyguları zaten ,bu duyguları animeler yaratmadı bu açıdan bak.

.Gerçek hayat seni yalnış yola saptırmasın animeler hiç saptırmaz

Kötülük tohumu animelerden gelmiyo. 

Anime izlemek seni kötü biri yapmaz. Zaetn senin eleştiri yeteneğin sana yalnış gelenleri  ayırt ettirmiş değill mi.

bence aksine animeler daha geniş düşünen daha duyarlı insanlar yaratabilir.Nerden bakıcağını bilmen gerek. Düşün bunları bence 

animeleri suçlamadan önce. İzlediğin güzel şeylere bi nevi haksızlık bence bu bütün animeleri değerlendirme şeklin.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
 

 

Seni gerçekten bu kadar çok etkilediğini düşünüyosan izlemen yararına değil, zararına olur. Bunlar animelerin gerçekleri. Ne ecchiler var, ne ensest ilişkiler var animelerde. Sen sadece basit bir seriden bu kadar etkilenmişsin. School Days, Yosuga no Sora gibi serilere kesinlikle bulaşmamanı tavsiye ederim.

Beni o kadar etkiliyor mu bilmem ama bu etkilenmem güncel olaylar ve böyle psikopat bir ülkede en ufak şeyler bile insanları nelere yöneltiyor bunun sonucundaki sinirim. Bazı animeler de bilinçaltımızda fark etmediğimiz sonuçlar doğurabilir. Bahsettiğim olay "animelerin gerçekleri" olabilir ama bunları normal bir şey olarak karşılayamam. Bunlara en çok tepki gösterenlerin anime izleyenler olması lazım bence normal olarak görmemeliyiz.

 

Ya, ne bileyim bence anime kafayı dağıtmak için, boş zamanları doldurmak için açılıp izlenir, veya dediğin gibi gerçek hayattan kaçmak için.

 

Ama tabiki de bu kadar kaptırmamak lazım, anime izlerken falan eğlenirim ben çoğu zaman, aksiyon, dövüş sahnelerinde falan. Ama beni de çok etkileyen seriler var şimdi, tekrar açıp izlesem depresyona girer 1 ay çıkamam belki. (Özellikle Kuroshitsuji serisi.)

 

İşte sınırı bilmek lazım yani. Her şeyin bir ölçüsü var sonuçta. 

 

Ayrıca, Loli Hentai diye bir tür de var ki, en sevmediğim türlerdendir.

Yahu çocuk 7-8 yaşında, 25 yaşında kadın vücudu yapmışlar resmen.

Hiç hoş durmuyor, hatta tiksindiriyor beni.

Normal ecchi varken, neden çocuklar....?  :help-onion-head-emoticon: 

 

Ayrıca, sadece animelerden değil, yabancı diziler veya filmlerden de aynı şekilde etkilenebilirsin.

 

Bence de her şeyin bir ölçütü olmalı. Ben de farkındayım filmlerde ve dizilerde bu-etkilenme- daha çok bile olabilir çünkü düşününce izleyicisi daha fazla ama burası bir anime forumu olduğu için bahsetmek istedim.

 

Sorun şu... Anlattığın şeyler sadece animelerde değil Gülşahcığım :(

Bu dünyada Spartacüs ve neydi o çok ünlü dizi Attack of Titans mıydı baştan aşağı iğrenç cinssellik ve şiddet içeren çok tutan yapımlar var...

Animelerde en azından doğruyu seçmeye teşvik var. Bütün shoujolarda yakışıklı süper ötesi erkekler sade olan saf iyi yürekli düz göğüslü kızlara aşık olur... Ha şu var dediklerine sonuna kadar katılıyorum... Anime sektörü para ile çalışır insanlar ne izlemek istiyorsa o rağbet görür aslında filmler diziler ya da animeler bizlere bu kötü ve ahlaksız olan şeyleri aşılamaz biz onları böyle yönlendiririz. Demek istediğimi anlatabildim umarım :)

Anime bir sanat dalı daha doğrusu manga... Dolayısı ile hayattaki her şeyi konu almalı.. Sevgiyi saygıyı barışı savaşı cinselliği şiddeti ile... Ama demek istediğin şeyi anlıyorum :)

Ünlü yönetmenin demek istediği şey aslında bu değil bence... Senin bahsettiğin gerçek hayattan çalma anlamında söylemiş bana göre.. Yıllarını bu sanata bu sektöre vermiş birisi... Zamanının çoğunu buna harcayarak gerçek hayatta kaçırdığı güzellikleri dile getirmiş bence.. Bu tıpkı şey gibi: Hayal dünyasına bağlı kalıp gerçek dünyaya inememek...

Bana sorarsan ben şuan ambulansla hastaneye gitmeyi reddeden hipertansiyon hastamın başında beklemektense sabahlara kadar anime izlemeyi tercih ederim :)

 

Malesef zaten ben de bunların farkındayım o yazıyı bir anlık sinirle yazdım internetten bir kaç haber daha okuyup. Burası bir anime forumu olduğu için bunların konuşulması lazım bence. Ben hiç şiddet olmasın hiç cinsellik olmasın demiyorum hayatta olan şeyler bunlar değinmek istediğim o kadar ufak detaylarda bile düşününce öyle şeyler var ki hiç de ufak şeyler değiller bence bunlara tahammül edilmemeli olsun bu kadarı denmemeli.Bu bahsettiğim tüm animelerde mi tabi ki hayır

Benim zaten animeden kopmam mümkün değil. Animeler hayatımızda bu kadar yer kaplarken kötü olan şeylerin de farkına varmalıyız bence bunlara tepki gösterilmeli.  Demek istediğini anladım zaten benim düşüncem de bu. Tüm animeler hata hiç izlemeyin demiyorum Hayao Miyazaki  anime bir hataydı demiş  ve bunu üzerinde yorumlarımı yaptım. Anlık bir sinir de değil aslında birikmiş bir sinir diyelim .

Öncelikle şunu söyleyeyim. Kesinlikle dibine kadar haklısın. Ülkemizde kadınların başına gelmeyen şey kalmıyor. Yakın zamanda çıkan Özgecan olayı mesela. (Adından emin değilim şuan düşünemiyorum.) Yapılanların farkında olmak için bir kere 'çağdaş' insanlar olmak lazım. Ki bu da maalesefki ülkemizde çok az kişide görülen birşey. Neyse konuyu dağıtmayıp asıl demek istediğime geliyorum.
'Anime bir hataydı.' dememelisin. Evet bak haklı olduğun noktalar elbet var. Ancak şunu söyleyeyim ki 'kaliteli' animelerde öyle birşeye rastlayamazsın. Evet o boku wa bilmemnesinde ciddi ciddi bende hiç doğru bulmamıştım o küçücük kızı o durumlara sokmalarını. Neyse. Demek istediğim şey şu ki ecchiyi izleyen insanların yorumlarına bakarsan zaten nasıl insanlar olduklarını anlarsın. Bunu ecchi izleyen arkadaşları kötülemek amaçlı söylemiyorum, sadece ecchi'yi görmek için izleyenler var. Onları kastediyorum. Mesela bi FMA'da, bi Hellsingde dediğin durumlara rastlayamazsın. Uzun lafın kısası kızların objeleştirilmesi çoğu ecchi animesinde zaten var ve bu kaçınılmaz bi durum haline geldi zaten. 

Bir diğer değinmek istediğim konuysa annenle olanlar. Açık söylemek gerekirse günümüz Türkiyesinden uzaklaşmak için kendimi bilgisayara kapattım. Etrafımızda sokakta sarıldılar diye 92 lira para cezası kesen polisler bile varken ben dışarı çıkmak istemiyorum açıkçası. (Mazallah yanlış bi yere adım atarız falan bide bize ceza keserler.) Kısacası, zaten ülkemizde bu lanet durum söz konusu ki bunun önüne geçilmesi çok zor heleki şu saatten sonra. :) 

Anladığım kadarıyla, çok sıkıntıların var ve konuşmak istiyorsun birileriyle, eğer istersen ö.m. yollarsın mümkün mertebe konuşmaya çalışırız. İnsanların böyle düşünmesi konusunda yargılamak yerine destek olmayı tercih edenlerdenim.

Ben de bunun farkındayım galiba anlatmak istediklerimi tam anlatamadım. Tüm animelere kötü demiyorum belki demiş de olabilirim ama o anlamda demedim.. Hayatımı etkileyen onca anime serisi var çok sevdiğim. Anime izlemeden önceki halimden çok farklıyım nasıl animelerin hepsine hata diyebilirim. Benim yazımda kastettiğim animeler belli animeler zaten. Anlatmak istediğim şey anime izlerken biraz düşünmemiz gerektiği bize kattığı şeyler neler diye.

Böyle bir dönemde yaşarken farkında olmadan bizi etkileyen çok şey var. Bu forumdakiler için de anime bunların başında gelir. Anime izlerken sadece bunlara biraz dikkat etmemiz gerektiğini düşünüyorum ve bunu belirtmek istedim. İlgin için teşekkür ederim bu yazıyı yazınca rahatlamaktan çok daha da sinirlendim galiba ama neyse :D

 

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
Misafir

Bir şeye dikkat etmek lazım. Animeler ve mangalar da insanların hayal dünyasının bir nevi görsele yansıması ve bir insanın hayal dünyasında da güzelliklerin yanında uçsuz bucaksız çirkinlikler ve akla hayale gelmeyecek saçmalıklar bulunabilmekte. Doğal olarak insana iyi anlamda bir çok şey katabilen kaliteli samimi içten animelerin yanısıra insanları duyarsızlaştıran, duygularını körelten, duygularını sömüren, duygularıyla oynayan, bilinçaltını bir çöplüğe dönüştürebilen ve seyirciye oynayan, çıkarların ön planda tutulduğu animeler de bulunmakta.

Aslında yoruma devam edecektim ama yazacaklarımı bir türlü toparlayamadım neyse burada kalsın. Toparlayabilirsem bir ara buraya tekrar yazarım :)

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Misafir
Bu konuya yanıt ver...

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Editör içeriğini temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok

×
×
  • Yeni Oluştur...