Jump to content

Recommended Posts

Tanıtım:

 

Birkaç gündür aklımda olan konuyu sonunda açıyorum. 

Evet. Konu başlığımız benim dünyam senin hikayen... Bu ne demek oluyor peki? Role playing, yani rol yapma oyununu forumda tek bir konuya uyarlıyoruz. 

 

Elimizde bir dünya var. Şu andan 50 sene sonrasında oluşan felaketlerin ardından insanların sadece hayatta kalmaya çalıştığı dönemdeyiz. Ve sen de bu dünyada "Kullanıcı" adını verdiğimiz karaktersin. Buradaki amacın, kendi rotanı çizmek. İyi ya da kötü, acımasız ya da merhametli, nasıl olmak istiyorsan öyle davranıp bir amaç uğrunda karşına çıkan engelleri yıkmaya çalışıyorsun. 

 

Bunu gerçekleştirirken de...  devreye GM giriyor. 

 

GM, yani oyun ustası dediğimiz kişi, sana bu yolculukta seçenekler sunuyor, aldığın kararlara göre hikayeyi şekillendirip şans faktörünün de etkisiyle zevkli bir tecrübe edinmeni sağlıyor. Hayal gücünü zorlayıp sorunların üstesinden gelecek misin, yoksa kaderinle baş başa mı kalacaksın, onu görmek istiyor. 

 

Post-Apocalypse.jpg

 

"Kaliks Çağı"ndaki dünya ile ilgili bilgiler: 

 

 

Yıl 2049… Bir önceki yüzyıla nazaran, insanlık çok daha hızlı çoğalmış ve Dünya’nın taşıma kapasitesinin dayanamayacak duruma gelmesine sebep olunmuştur. Tatlı su kaynakları kurumuş, buzullar ise okyanuslara karışarak insanlığın son umudu olacak içme suyunun ortadan kaybolmasıyla sonuçlanmıştır. Hayvanlar bu küresel değişim karşısında adapte olamamış, buzulların erimesiyle kutuplardan ekvatora doğru yayılan yeni hastalıklarla beraber tamamen yok olmuştur. 
 
Bitkiler renklerini kaybetmiş, dünyanın geneline hakim bozkır bitki örtüsü tarımın sadece arpa ve 
buğdaya dayanmasına neden olmuştur.  
İnsanlar, artık tek besin kaynakları olan baklagiller ve böcekler ile beslenmektedirler. Susuzluklarını özel geliştirilmiş su arındırma termoslarıyla sağlamaktadırlar. 
Artık 10 milyara ulaşmış  insan nüfüsü, bütün çabalarına karşın çok geç davranmaları yüzünden 
kaçınılmaz sona maruz kalmıştır. 
Ama, 3 yıl sonra, onları çok daha karanlık bir dönem beklemektedir. 
2052’de, SEPHAX adlı bir şirket “Kaliks” adını verdikleri teknolojinin insanlığı kurtarabileceğini 
söylemiştir. 
Bu teknoloji, her bireyin Kaliks’deki bir silahla eşlenmesi, ve birey canlı oldukça kitli halde durmasını 
sağlıyordur. 
Başka biri, eğer bu kişinin yaşamına son verirse, o silah kendisinin olur, ve ölene kadar kullanabilir. 
Üç ay içinde bütün dünyaya yayılan bu teknoloji çok sert tepkiler almış ve her yerde yasaklanmıştır. 
6. Aydan sonra ise, kaçınılmaz olay gerçekleşmiştir. 
İnsan ahlâkı tamamen çökmüş, güçlünün güçsüzü ezdiği bu yarışta cinayet normalleşmiştir. 
Devletler teker teker çökmüş, nükleer silahlar parçalanmış, katliamlar günlük yaşam haline gelmiştir. 
İlk sene 1 milyar sonraki 10 senede ise tam 7 milyar insan açlıktan, hastalıktan, cinayetten, hayatını 
kaybetmiştir. 
Şirket bütün dünyayı ele geçirmiş, ve kendi kurallarıyla yönetmeye başlamıştır. 
Ülkeler artık olmadığından, insanlar bulundukları kıtaya göre konum vermektedir. 
 
 İnsanlar 3 sınıfa ayrılmıştır: Pasifler, Barkodlular , Kullanıcılar. 
 
Pasifler, toplumun en alt tabakasında olan ve bu 11 yılda en çok öldürülen kesim olmuştur. Şu an öldürülmelerinin bir değeri olmadığından kullanıcılara yakalananlar  ya barkodlu yapılmaya çalışılmakta, ya da köle olarak kullanılmaktadır. Barkodlular kendilerini Kaliks’e bağlamayı başarabilmiş ama “silah” kullanmayan kişilerdir. Her an bir kullanıcının ya da başka bir barkodlunun saldırma tehlikesi altındadır. Daha kimseyi öldürmemiş ama cinayet işlemeyi göze almış kişilerdir. Kullanıcılar en az bir kişiyi öldürmüş, elinde Kaliks ağından aldığı bir silah bulunan kişilerdir. Kendi içlerinde ayrı bir kast sistemi vardır yine de toplumda en çok korkulan ve güvende sayılan kişiler de denilebilir. Öncelikleri barkodlu avlamak olsa da, gözleri her zaman zayıf görünen kullanıcı aramaktadır. Diğer insanlardan bir farkları olmasa da ellerindeki silah onları ölümcü birer katil olduklarının göstergesidir.

 

 

Eğer bu dünyanın bir parçası olmak istiyorsan yapman gerekenler şunlar:

1. Spoiler içindeki bilgileri oku.

2. Aşağıdaki formu doldur ve bana özel mesaj yoluyla at. 

Karakterin ismi: -----------

Cinsiyeti:--------

Yaşı:-----

Geçmişte yaşadığı bir travma (eğer varsa):---------

Yaşadığı yer:------- (Zorunlu değil)

Kiminle Yaşıyor:------------ (Zorunlu değil)

(Aşağıdaki özelliklere 10 puan dağıt.)

Can:

Hız:

Kuvvet:

Karizma:

Para:

Şöhret (Seç: İyi/Kötü):  

Kişilik özellikleri(Nasıl biri? Sempatik, suskun, cesur, sapık vsvsvs...)

 

Konuyu sadece deneme amaçlı açıyorum. Şimdilik katılmak isteyen ilk 3 kişiyi alacağım. Sorunuz olursa bu konuya yazabilirsiniz, ama başvurular sadece özel mesajla gerçekleşiyor. 

 

 

Kontenjan: 3/3  DOLDU ( Edit: Yeni GM gelene kadar arttırmayı düşünmüyorum. Ama oyuna katılmak isteyenler bu yazıyı sonuna kadar okusun. Bu 3 kişiden birinin hikayesine katılabilirsiniz.)

 

Katılanlar:

xpector

0nLin3

MiranamiTsuki

 

Sıkça Sorulmayan Sorular

Neden 3 kişi?

Arka plan hikayesi yazmak ve devamını getirmek zor olduğu için.

 

Neden sadece özel mesaj ile başvuru?

İleti kirliliği olmaması için.

 

Neden böyle bir oyun?

Ne kadar yaratıcı olabileceğimizi merak ettiğim için. 

 

Oyuncu sayısı artacak mıdır?

Duruma bağlı. Eğer herkes eğleniyorsa 20 kişiye bile çıkarız. 

 

 

Son Söz:

 

Dediğim gibi konuyu sadece deneme amaçlı açtım. Belki aranızda RP'nin ne olduğunu bile bilmeyenler vardır -ki profesyonel olarak oynayanlar bunu görse benimle dalga geçer-. 

Evren çoğu post-apokaliptik animelerde gördüğümüz evrenlere çok benziyor. Denemekten zarar gelmez. :) 

 

Kurallar: (Yeniden düzenlendi.)

Oyun başladıktan sonra---->

*Gereksiz iletiler silinecektir. 

*Kahramanlar bir süre sonra hikayede beraber gitmek isteyebilirler. O zaman başka kurallar devreye giriyor. 

*Türkçe'ye özen gösterilmelidir. 

*1 haftadan uzun süre inaktif olan oyuncu ölü sayılır. 

*Bu konuda iletilere alıntı yapmak yasaktır. 

 

Nasıl Oynanır? (Lütfen Okuyunuz!)

Hikaye başladıktan sonra GM (yani ben) tek bir iletide 3 hikayeyi ayrı ayrı yazacağım. Bunu yazarken de her biriniz için isminizin başına @işareti koyarak yapacağım. İsim derken oyundaki isminiz, forumdaki değil. 

Örnek:

 

@xpector

Blablablablabalbalblavlablabl......

Şu an ne yapacaksın? ........

 

@OnLin3 

Blablablablabalbalblavlablabl......

Şu an ne yapacaksın? ........

 

@Yaşar. 

Blablablablabalbalblavlablabl......

 

Şu an ne yapacaksın? ........

 

Sizde cevabınızı @Kaxell_Oyundakiİsminiz olarak atmalısınız. 

 

Örnek:

 

@Kaxell_xpector

Geriye çekildim ve bir sonraki hamle için hazırlandım blablablalbalbalbl 

 

Önemli not: Başarılar dileyen herkese teşekkür ederim. Konu bütünlüğünün bozulmaması açısından daha önce gelmiş ve devamında gelecek olan iletileri gizliyorum. Sorularınızı özel mesajla sorabilirsiniz. 

 

Oyunda olmayıp yine de oyuna katılmak isteyenler için:

Kota: 0/10

Yan karakter olarak bir oyuncunun hikayesine katılabilirsiniz. Hali hazırda 3 hikaye yazıldığından oynanması çok daha kolay ve zevkli olur. Bunun için kimin hikayesine katılmak istediğinizi bana özel mesaj atın.  

 

Edit: Yazarken esinlendiğim müzik:

Link to post
Share on other sites

Seçilebilecek Yollar: 

 

1. Akiron Katliamı:

Asya Kıtasında, Akiron adlı bir gencin 150 Kullanıcı'yı katletmesi sonucunda Dünya'daki en tehlikeli Kullanıcı statüsünü kazandı. Akıl hastası olmasıyla beraber insan eti yediği söylentiler arasında. Görevin: Bu kişiyi durdurmak YA DA İkna edip ona katılmak. 

 

2. Last Resort:

Türkçesi "Son Sığınak" olan bu yer dedikodulara göre  Dünya'daki tek güvenli sayılabilecek mekan. Buraya gitmek isteyen milyonlarca kişi burayı bulmak için hayatını kaybetti. Şu an tek bilinen şey bu yerin Avusturalya kıtasında "olabileceği". Görevin: Bu yeri aramak.

 

3. SEPHAX Merkezleri İstilası:

Bu merkezler çoğu şehirde bulunan, statüne göre değişik eşyalar alabileceğin yerler.  Kullanıcılar tarafından korunuyor ve isteye göre barkod basabiliyorlar. Bir grup Kullanıcı ve Barkodlu insan aynı anda birkaç merkeze baskın gerçekleştirmeyi planlıyor. Görevin: Onlara katılmak YA DA Güvenlerini Kazanıp arkadan bıçaklamak. 

 

Görev Zorlukları/ Kazançları

1.         *****            *******

2.         ***               ******** 

3.         ****              *****

 

Düzenleniyor...

 

 

Karakterlerin geçmişi:

 

@Yaşar

Yaşar 19 yaşına kadar ona bakan abisiyle  beraber eski Tunus'ta yaşamıştır. 19 yaşına bastığı gün abisi esrarengiz bir şekilde ortadan kaybolunca 2 yıl boyunca Tunus ve etrafında onu aramıştır. Ümidini kaybettikten sonra ise bu bölgedeki Kullanıcı sayısının artmasından korkup doğuya doğru bir yolculuğa çıkmıştır. Yolda bir grubun kendisine saldırmasından sonra canını son anda kurtarıp kendini korumak adına SEPHAX merkezinde barkod bastırmıştır. Hâlâ birini öldüremeyeceğini düşünüyor olsa da bu barkodla kendini biraz daha güvende hissetmektedir. 

 

23 yaşına geldiğinde yaşadığı yeri kullanıcıların basması sonucu ayağı kırılmış buna rağmen kaçmaya devam etmiştir. Bir süre sonra arkasından gelen bir kullanıcının ayağının takılmasıyla boğazına demir girdiği için bu kişiyi öldürdü sayılmış ve barkodunun parlamasından sonra ilk silahını kazanmıştır. 

 

3 yıl boyunca elindeki tabancada tamamen ustalaşmış ve hayatta kalma konusunda çektiği zorluk bir nebze azalmıştır. 

Şu andaki en büyük sıkıntısı parasının olmayışıdır ve buna bir çözüm aramak için gezmeye devam eder.

 

 

@Guerrero

Guerrero doğduktan hemen sonra ailesi dağılmış ve babası bu kıtlığın içinde oğluna bakamayacağını söyledikten sonra ortadan kaybolmuştur. 15 yaşına kadar annesiyle beraber başına gelebilecek her türlü tehlikeli duruma düşmüş ve annesinin onu tehlikeden korumak için yaptığı bütün iğrençlikleri kendi gözleriyle görmüştür. 18 yaşına vardığında bir kullanıcının o evde yokken annesini bıçakladığını fark etmiş ve elinden bir şey gelmeyeceğini anladığı anda ağlayarak kaçmıştır. Kaçarken başka bir gruba yakalanmış ve zorla barkodlanmıştır. Bu grubun da saldırıya uğramasını fırsat bilerek Amerika'nın kuzeyine doğru gitmiştir.  Bundan 3 ay sonra annesini öldüren kişiyi ölmek üzere ve kendisinden yardım isterken bulmuş ve intikamını almıştır.

 

Artık elinde frizbi gibi fırlatabildiği bir hançeri olan Guerrero, 1 sene içinde bu silahta ustalaşmış ve şu an Guadalupe takımadasında, bir SEPHAX merkezinin hemen kenarında yaşamaya devam etmektedir. 

 

@xpector 

xpector kaç senedir bu halde olduğunu hatırlamıyor.  5 yıl önce eski Hollanda'da bir harabenin içinde bulduğu tonlarca bira fıçısı ile uzun süre geçimini sağlamıştır. Ahlâk anlayışının yerlerde süründüğü eski bir barda, fıçıları orada satmasının da etkisiyle günlerini içerek ve dünyanın ne kadar iğrenç bir yer olduğunu unutarak geçirmiştir. 2 yıl önce ise barın sahibi fıçıların nereden geldiğini bulmuş ve xpector'u mekandan kovmuştur. Bunun üzerine ne yapacağını şaşıran xpector, intikam almak yerine hayatının gidişatını değiştirmek istemiş ve Anadolu'ya doğru yolculuk etmeye başlamıştır. Bu süreçte SEPHAX şirketinin verdiği pusulayı ve diğer aletlere ihtiyacı olduğunu anladığından, ne kadar tehlikesi olsa da kendini barkodlatmıştır. 

 

25 yaşında olmasına rağmen 20lerinde gözüktüğü için çoğu kadının ilgisini çeken xpector, bir kadının ona  yakınlaştıktan sonra onu öldürmeye çalışması üzerine son anda kendisi kadını öldürmüş ve yarım ay şeklinde bir silah elde etmiştir. 

 

Silahta ustalaşmış olamasa da tehlikeli olduğu gerçektir. 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

25 Kasım 2068

9:00AM

 

@xpector

Gözlerini ovuşturuyorsun. İçeri gelen güneş ışığı odayı aydınlatırken içerinin ne kadar pis ve tozlu olduğunu gösteriyor. Camın kenarında rüzgardan dolayı sallanan bir not var. Bir anda uyku sersemliğinden kurtuluyorsun ve nota el atıyorsun. Camdan düşmekten son anda kurtardığın not üzerinde yazılar olan, sararmış bir kağıt parçasından başka bir şey değil. Yine de sen üstünde yazan şeylerin neden araştırmaya değer olduğunu biliyorsun. 

 

Bir hafta önce  pazarda duyduğun bir dedikodu sonucu "Last Resort" denen yeri araştırmaya başlıyorsun. Sorduğun herkes oranın hayal ürünü olduğunu ve boşuna uğraştığını söylüyor. Yapacak daha iyi bir işin olmadığını bildiğinden onları aldırmıyor ve aramaya devam ediyorsun. Son olarak, dün gece buluştuğun kişi ona ısmarladığın 20 yıllık içkiden sonra konuşmaya başlıyor. 

 

"Oraya daha ulaşan olmadı. Vuehveuhve"

 

Tam bu adam da beş para etmez diye düşündüğünde adam bir şeyler geveliyor. 

 

"O okyanusu nasıl aşacaklarını sanıyorlar ki..."

 

Bu sözden sonra adamın yakasından tutup ağzındaki baklayı dökmesini sağlıyorsun. Adam eskiden Last Resort'a giden ekip ile berabermiş. Hatta okyanusa açılmadan önce o korkup gitmekten vazgeçmiş, ve ailesinden bir daha haber alamamış. 

 

Elindeki notta, bu yerin hangi kıtada olduğu ve nasıl gidilebileceği yazıyor....

 

Hemen üstünü giyiyorsun ve odanın parasını ödedikten sonra yola çıkıyorsun. Asfalt yolların hepsi kırıldığı için toprak bir araziye giriyorsun. Arazideki kan kokusu tepeye çıkan Güneş ile birlikte artıyor. Geri dönüşü olmadığını bildiğinden yürümeye devam ediyorsun. Sen yürüdükçe toprak yumuşamaya ve çıtırtılar artmaya başlıyor. 

 

Bir saat sonra, beklediğin gibi yol sona eriyor ve bir tren rayı önünde boylu boyunca uzanıyor. Bir ağacın altına yatıp dinlenirken rayların arkasında eski bir kulübe görüyorsun.

 

2 seçeneğin var, bu kulübeye girip etrafı araştırabilirsin. Belki yolda sana yardımı dokunacak birkaç eşya elde edersin. Ya da hiç uğramadan yoluna devam edebilirsin.

Edited by Kaxell
Tahmin ettiğimden daha zormuş yazması. Hepinize ayrı ayrı cevap verebilirim.
Link to post
Share on other sites

@Guerrero


25 Kasım 2068


9:00AM


 


"Ye... İç... Savaş..."


 


Kendi kendine mırıldanıyorsun. Her gün aynı şeyleri tekrar ediyor, adaya gelen kullanıcılardan bıkmış şekilde, harabe bir evin bodrum katında oturuyorsun. 3 ay önce buraya kurulan SEPHAX merkezi yüzünden sakin sayılabilecek yaşamın tekrar altüst olmuştur. Yiyecek, giyecek ve silah açısından merkezin açılması işine gelse de bu adaya çektiği kullanıcı sayısı her geçen gün artmaktadır. 


 


Şu ana kadar toplam 5 (beş) kişiyi öldürdün ama öldürme sebebin onlar sana saldırdığı içindir. 


 


İlerki günlerde bu adanın daha da kalabalıklaşacağı ve çok daha kanlı olacağını düşünüyorsun. O yüzden bugün saat 12'de gelecek SEPHAX gemisiyle kaçmayı planlıyorsun. Geminin ana kıtadan buraya gelmesi 3 saat sürdüğünden her gün gerçekleşiyor ama yolculuk için yeterince paran olmadığından nasıl bineceğini bilemiyorsun. 


 


Dün öldürüğün bir kullanıcının cebinde bulduğun not seni sabaha kadar uyutmadı. Bu notta 'güvenli sayılabilecek' bir yerden bahsediyordu. Notun yarısı savaş sırasında yandığından üzerinde 'Last Resort', 'Eski Avusturalya', 'tren' 'güvenli yer 'kelimelerini okuyabiliyorsun. Sabaha kadar da bu yazıdan okunabilecek başka kelimeler çıkarmaya çalıştın. 


 


Planın 'Eski Avusturalya'nın nerede olduğunu bulmak ve bu yerden bir an önce kurtulmak. 


 


İstersen bugün içinde gemiye binmeyi deneyebilirsin. Ya da yarın kullanıcılardan birkaçını avlamaya çalışabilirsin. İkisi de tehlikeli seçenekler çünkü daha önce hiç kullanıcılara pusu kurmadın ve bir sonraki günde geminin gelip gelemeyeceği konusunda emin değilsin. Eğer bugün gemiye binmeyi seçersen de gemide yakalanırsan ne olacağını bilemiyorsun. 


Link to post
Share on other sites

25 Kasım 2068


6:00PM


 


@Yaşar


 


Elinle alnındaki teri siliyorsun. Cebine para girmesi için 3 aydır bir tarlada çalıştın ve bugün son günündü. Kimse senin bir kullanıcı olduğun bilmediği için barkodlu ve normallerden oluşan insanlar arasında birkaç yıldır yaşıyorsun. Burada SEPHAX merkezi olmadığından insanlar sadece tarımla hayatlarını sürdüyorlar ve yarı aç yarı tok şekilde hallerinden mutlu şekilde yaşıyorlar. Ama duyduğun dedikodulara göre Akiron adındaki bir kullanıcı ekibiyle beraber güneye doğru iniyormuş. Bu kasaba da kendilerini koruyabilecek Kaliks'e bağlı silahlar olmadığından insanlar yavaş yavaş toparlanmaya ve göç etmeye başlıyacaklar. Ve Biliyorsun ki bu insanlar tarım arazilerini bırakırlarsa aç kalıp yolda ölecekler. 


 


Bunun olmasını istemiyorsun ama tüm sorumluluğu üstüne alıp Akiron'u durdurabileceğini de kimseye söylemiyorsun. Bunun sebebi hem kimse senin kullanıcı olduğunu bilmiyor hem de 150 kişiyi öldürmüş bir kullanıcıyı elindeki Kaliks tabancasıyla öldürebileceğine pek inanmaman. O yüzden planın yolda sana yetecek kadar para aldıktan sonra bu kasabadan ayrılmak.


 


Az önce paranı aldın. Önünde iki seçenek var, buradan kuzeye doğru giden eski bir otobüse bütün paranı harcayıp yolculuğa çıkmak eski tren yolundan geçecek treni beklemek. Otobüsün yarın kalkacağı konusunda eminsin ama trenin gelme olasılığı çok daha düşük. Bu kasabada bulunduğun süre boyunca sadece 2 kez geçtiğini gördün. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.