Jump to content
Türk Anime TV Forum
KuramaUN

( 24 / 24 ) Shirobako

Önerilen İletiler

Resmi ekleyen

Anime Adı : Shirobako

Anime Türü : Komedi, Dram

Bölüm Sayısı : 24 / 24

Yapım Yılı : 2014

Çevirmen : Dragonna

Düzenleme : Sinsine

Özet; Hikaye, anime sektörüne giren beş güzel kızın gündelik problemlerini, bazen işlerinde bazen ise kendi aralarında ortaya çıkan sorunları ele almaktadır.

 

Klasör Linki

Gizlenmiş içerik
İçeriği görebilmek için yorum yazmanız gerekmektedir.

Resmi ekleyen
 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
Misafir jailbird707

Animasyon Süpervizörü (Animation Supervisor/ Sakuga Kantoku): Çizim Direktörü olarak da geçmektedir. Tüm key animation ve çizimlerin kontrolünden sorumludur. Yüz çizimlerinin karakter taslakları ile uygunluğunu kontrol eder.


Keyframe (Bağımsız Animasyon Karesi/ Genga): Anahtar Kare anlamına da gelmektedir. Keyframe; animasyon ve video yapımı gibi çalışmalarda efektlerin veya geçişlerin başlangıç ve bitiş noktalarını belirler. Bir resme hareketlilik kazandırmak için keyframe kullanılır, ilgili keyframe işlemiyle animasyonlar yapabiliriz.


Ham çizimler (Rough frame): Geleneksel elle çizim animasyonda key animator, key frame'leri çizmekle sorumludur. Bu çizimlere rough frame adı da verilir. Yani bir anlamda hikâyede gerçekleşecek hareketlerin ana kısımlarını gösteren kareler olarak da düşünülebilir. Bu karelerin kontrolünün ardından key animator işi asistanına devreder. O da gerekli olan temizlemeleri (clean-up) ve inbetweening'leri tamamlar (Temzileme işlemini key animator'un kendisi de üstlenebilir). Geleneksel inbetweening yönteminde, alttan ışıklandırılmış bir masa üzerinde sanatçı key frame'e bakarak bunun üzerine koyduğu kopya kağıdı aracılığıyla gerekli hareket görüntüsünü oluşturabilmek için çizimini gerçekleştirmektedir.


Inbetween Check (Ara Karelerin Kontrolü/ Douga Kensa): Inbetweening veya tweening iki kare arasındaki geçişi, değişimi gösterebilmek için yapılan işleme denmektedir. Bu işlem sayesinde iki key frame arasına çizilen ara frame ya da kareler karakterin hareket ettiği izlenimini yaratmaktadır. Bu ara kareleri kontrol eden kişilere de inbetween check denir.


Key Animator (Genga Man): Geleneksel Japon animasyonunda, örneğin Hayao Miyazaki'nin çalışmalarında, key animator model çizimlerinden ve key animation'dan sorumludur.Ana karakterlerin oluşturulmasına yardımcı olmanın haricinde prodüksiyon sürecindeki yeni çalışanlara yardımcı olurlar. Yapım aşaması başlamadan önce animasyonun nasıl gerçekleştileceğinin belirlenmesinde görevlidirler. Yapım aşaması başlamasıyla beraber yönetmenle çalışarak tüm yapım aşamasının idare edilmesini ve bölümlerin bütçe aşılmadan zamanında tamamlanmasını sağlar.


Renklendirme ve Kontrol (Color Coordination and Check/ İro Shitei): Genelde anime içerisindeki renk uyumunun düzenlenmesinden sorumludur. Çoğunlukla shiage bölümünde çalışmaktadırlar.

Shiage: Animasyon selüloidlerinin temizlenmesi (clean-up) işinden sorumlu kişiler denir. Ayrıca animasyonu renklendirmekle sorumludurlar (biligisayar aracılığıyla).


Uygulayıcı Yapımcı (Line Producer/ Rainpurodyusa): Bir bireysel yapımın her yönüyle gerçekleşmesinden, işin yürütülmesinden, yaratıcı,yönetsel,lojistik- Yasal ve finansal açılardan sorumlusudur. Harcamalardan yetkili ve sorumludur. Ekip oluşturucudur ve sorumlu yapım yönetmenine bağlı olarak çalışır.


Storyboard (Hikaye Çizimi/ E-konte): Bu kurgulama işleminde sahnelerin hem sözcüklerle bir betimlemesi yapılır hem de her sahne çizgi filmlerde olduğu gibi şematik bir biçimde görselleştirilir. Doğal olarak resimli taslağı oluşturmak için hareketleri belirtmek amacıyla bazı kalıplar oluşturulmuştur. Hareketler (kişilerin hareketleri, optik kaydırmalar, kameranın hareketleri), çekim açıları vb.yle ilgili geleneksel belirtmeler vardır.


Yardımcı Yapımcı (Asistant Producer/ Enshutsu Hosa): Çekim senaryosunun güncellenmesini ve senaryoya uyulmasını sağlar. Genellikle çekimin devamlılığından sorumludur. Bütün çekimleri işaretler ve birbiriyle uyumlu olmasını sağlar. Yapım yönetmenin görevini de üstlenebilir.

Görüntü Yönetmeni (Camera Director/ Satsuei): Görevleri, yönetmenle koordineli bir biçimde filmin dijital veya manuel olarak düzenlenmesi, çekilecek sahnelerin ayarlanması, sahnelerin nasıl ışıklandırılacağının tespiti, kameraların konumlandırılması ve kameralarda hangi lenslerin kullanılacağının belirlenmesidir. Bazı durumlarda kameraları kendisi de yönetebilir. Fakat bu çoğunlukla kamera operatörünün görevidir.

Deneme Kopyası (Rush Prints/ Rasshu İnsatsu): Oyuncular ve ekibe, çekilen bölümlerin son montajda film içerisine koyulabileceğinin gösterilmesi ardından kamera içindeki düzenlenmemiş, ham negatif film rulosu kullanılarak oluşturulan tek-ışıklı, değmeli baskı kopyalarına denir.  

Tekrar çizim (Retake/ Reteeku): Bir filmin gösterimden önce değiştirilmesi ya da geliştirilmesi gereken kısmına denir.

Genel Animasyon Denetimi (General Animation Supervisor/ Sou-Sakuga Kantoku): Karakter yüz tasarımlarının gerçekleştirlimesi ve bu tasarımların gerektiğinde yeniden düzenlenmesini sağlayan kişidir.

 

**Küçük bilgiler şeklinde aktarıyorum. Eklemek ya da düzeltmek isteyen varsa çekinmeden yazabilir.

 

 

ORAFhaN.png

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Üye olun ve sitemizin tüm avantajlarından yararlanın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

  • Bu sayfadaki üyeler   0 üye

    Şu an bu sayfayı görüntüleyen bir üye yok

×