Jump to content

Sabah Sisi

Üyeler
  • İçerik sayısı

    917
  • Kayıt tarihi

  • Son ziyareti

  • Kazandığı günler

    1

İtibar Etkinliği

  1. Beğen
    Sabah Sisi got a reaction from crea in Ramazan ve Kurban Bayramları Kutlama Konusu   
    Bayramınız kutlu olsun, tabi buna bayram denirse. 
  2. Beğen
    Sabah Sisi got a reaction from crea in Kitaplardan Sevdiğiniz Alıntılar   
    "Uzakta olan şeylere karşı duyduğum bitmek bilmez bir kaşıntı nedeniyle işkence çekiyorum." Herman Melville - Moby Dick
     
    "Seni kaybetmekten o kadar çok korkuyorum ki Milena. Bazen düşünüyorum da eğer gerçekten insanlar mutluluktan ölebilselerdi benim çoktan ölmüş olmam gerekecekti. Ama ben aksine mutluluk sayesinde tekrar hayata döndüm." Franz Kafka - Milena'ya Mektuplar
     
    "En kötü şey, öldürmeyen acılardır." Franz Kafka - Kovalı Süvari 
  3. Beğen
    Sabah Sisi got a reaction from fuuki in İzlemiş Olmak İçin İzlediğiniz Animeler   
    Gintama, zaten yirmi beşinci bölümden sonra bir daha bakmadım.
  4. Beğen
    Sabah Sisi got a reaction from AndaAtsushi in Anime veya Manga serisini çok kötü anlat!   
    Steins;Gate spoiler






  5. Beğen
    Sabah Sisi got a reaction from venusian in "Kawaii" Dedirten 20 Kısa Saçlı Anime Karakteri   
    Küçüklüğü sanırım. :) Bence Mikasa olmasa daha iyi olurmuş.  -_-



  6. Beğen
    Sabah Sisi got a reaction from Fumi in Hangi Takımı Tutuyorsunuz?   
    Simsiyah kaderlerin bembeyaz umudusun Beşiktaş.
  7. Beğen
    Sabah Sisi got a reaction from 1456ha in Anime veya Manga serisini çok kötü anlat!   
    Steins;Gate spoiler






  8. Beğen
    Sabah Sisi got a reaction from jans09 in Anime veya Manga serisini çok kötü anlat!   
    Steins;Gate spoiler






  9. Beğen
    Sabah Sisi reacted to Black Angel in Doğum Günü Kutlama Bölümü   
    @Sabah Sisi Doğum Günün Kutlu Olsun 
  10. Beğen
    Sabah Sisi reacted to Amygirl in Doğum Günü Kutlama Bölümü   
    @Sabah Sisi
    Doğum günün kutlu olsun edebi brom
  11. Beğen
    Sabah Sisi got a reaction from lntegral in Gerçek olmasını istediğiniz karakterler..   
    Monkey D. Dragon
     
  12. Beğen
    Sabah Sisi reacted to Batyr in Animelerde CG kullanımı   
    Gençler merhaba, foruma yeni katıldım. uzun yıllardır anime üzerine farklı dillerde çeşitli makaleler yazıyorum. Yerli yabancı bir çok anime/manga sitesi takip ediyorum. Doğal olarak çok uzun zamandır sıkı bir anime izleyicisiyim. Yaşıtlarımın bir çoğu gibi bende 80'li yılların sonunda yayınlanmaya başlayan serilerle kapıldım animelere. Bu dönem hayatımı öyle etkiledi ki sonunda  eğitim hayatımda güzel sanatları tercih ettim. Meslek olarak çizgi film animatörlüğü bazen de yönetmenliği yapıyorum. Yıllar içerisinde bir çok  türk anime forumu/sitesi açıldı kapandı. Bazılarıyla aramızda sorunlar yaşandı fakat bu uzun süre boyunca sürekli bildiklerimi paylaşmayı ihmal etmedim. Forumların ve yatırımcısı olmayan sitelerin bir kaç sene sonra yok olmayacağının garantisi yok. o nedenle başta ekşi sözlük olmak üzere kısa vadede kaybolmayacağına inandığım sitelerde çeşitli bilgiler paylaşmaya başladım. Türk Anime sitesini de belli bir süredir takip ediyorum. Uzun soluklu bir yayın hayatları olacağını düşündüğüm için burada da müsadenizle bazı paylaşımlar yapmak istiyorum. Bildiğiniz üzere türkçe kaynak bulmak ve konu üzerine etraflı makale okumak oldukça zor. Henüz çizgi-film sektörü oluşmamış bir ülkede insanların konu üzerine eğilmesinin de bir çok zorluğu olduğunun farkındayım.  O nedenle bizim gibi amatör anime severlerin zamanla büyüteceği bir süreç içerisinde olduğumuz ön kabulu ile hareket ederek sizlerin de yorumlarınıza göre yeni makaleler yazmak istiyorum. Özellikle işin mutfağına dair öğrenmek istedikleriniz veya teknik konularda merak ettikleriniz varsa buradan bana ulaşmanızı rica ediyorum.
     
    Animelerde CG kullanımı üzerine formatından ötürü biraz salaş bir dille yazdığım makaleyi aşağıda okuyabilirsiniz.
    öncelikle tekniklerden bahsedelim. bildiğiniz veya bilmediğiniz üzere seri olan animelerin büyük kısmı limitli animasyon (bkz: limited animation) statüsünde yer alır. limitli animasyon ise halkın kendi kendini yönetmesidir. ahahaha yok lan öyle değil. masraftan ve zamandan tasarruf için icat edilmiş bir yöntemdir. klasik/geleneksel animasyon dediğimiz walt disney'in eski serilerinde sıkça görebileceğiniz en meşakkatli animasyon yöntemidir. 1 saniyelik animasyon için 8/12/24 kare çizmek zorundasınızdır. sonuç olarak hareketleri çok yumuşak geçen ve güzel bir animasyon ortaya çıkar fakat 1 dakikalık kaliteli animasyon için bazen 1440 sayfa çizmeniz gerekir. aslında ilkokulda defter kenarında çizip tırrrrıt efektiyle çevirerek yaptığımız sistemin aynısıdır. işin ağa babasının nasıl yaptığını kısaca şuradan izleyebilirsiniz. https://youtu.be/M2ORkIrHUbg?t=28
    animelerde ise yukarıda bahsettiğim limitli animasyon tekniği kullanılır. nedir bu limitli animasyon? her kareyi tek tek çizmek yerine her hareketli parça için bir katman oluşturmak suretiyle animasyondan kısma yöntemidir. evet. pek anlatamadım. şöyle örneklendireyim. https://youtu.be/yqWpeaYsOVE?t=45 videonun başladığı yerden sonra 30-40 saniye boyunca izleyin. masada oturan karakterin sadece ağzı hareket ediyor. arada bir kaç tek kare görüntü geliyor ve aynı tempoyla devam ediyor. karakter bir kere çizildikten sonra sadece ağız yüz hareketleri çizilerek bütün parçaları tek tek çizme zahmetinden kurtuluyorsunuz. burada denge çok önemli. linkteki videoyu başından sonuna izlerseniz 40 saniye kıstıkları animasyonu 10 saniye harlayarak ateşi canlı tutuyorlar. neden? çünkü baştan sona sadece masada oturan adamları kimse izlemek istemez. tempoyu düşürmemek için enine uzunca bir masa ve karakterler çiziliyor daha sonra soldan sağa pan yaparak masadaki herkesi sırayla gösteriyorlar. bu da bir tür limitlendirme tekniğidir. neyse işte genel olarak olayın ne olduğunu anladınız.
    elbette bu kadar zahmetli bir işin kolay yollarını bulmak için yıllardır türlü çeşitli yöntemler geliştiriliyor. bu teknikleri anlatan türkçe kaynak pek bulamayacağınızı düşündüğüm için şuradan sonra olabildiğince basite indirgeyerek bütün detaylarıyla örneklendirerek anlatmaya çalışacağım.
    animelerde cg kullanımı. cg veya cgi nedir? açılımı computer generated image'dir. yani bilgisayar destekli yaratılmış görsellerdir. bildiğiniz üzere 2 ve 3 boyutlu grafikler arasında 1 boyut farkı vardır, o farkla da çok güzel olurlar ahahahaha. lan cümleye çok güzel başlıyorum sonra kontrolü kaybediyorum. 3d dediğimiz grafikler çeşitli cad yazılımları ile hazırlanır. onunda açılımı computer aided design'dır. yani bilgisayar destekli tasarımdır. 3 boyutlu modellenmeye ihtiyaç duyulan mimari veya teknik tasarımlardan tutun ilk elle tutulur örneği toy story olan 3d çizgi film projelerine kadar her yerde kullanılır. 2d animasyonlardan farkı bir kere modellediğiniz yapılara istediğiniz kadar kamera koyarak rahatça hareket ettirmenizdir. örneğin 3d bir karakter yaratır ve anatomisini istediğiniz gibi ayarladıktan sonra gönlünüzce hareket ettirerek animasyonlar hazırlayabilirsiniz. 2d ise yukarıda anlattığım gibi tek tek elle çizilmek zorundadır. 3d ile dakikalar içerisinde hazırlayabileceğiniz animasyonlara 2d olarak günler/aylar harcamanız gerekir. konuyu bilenler için gereksiz uzun bir açıklama oldu fakat olaya uzak insanları düşünerek basite indirgiyorum. yoksa bende biliyorum render, rigging, morphing zart zurt diyerek cümleyi teknik detaya boğmayı. hıammına şekilsiniz ya hesabı.
    full cgi, animelerde pek tercih edilen bir yöntem değil zira animelerin kendilerine has bir stili, gerçekliği ve toyetici vardır. son yıllara kadar 3d, genel olarak animelerde sadece kimi görsel efektler için kullanılmıştır. toyetic, kurgusal bir karakterin fiziksel olarak satılabilen bir ürüne dönüştürülerek pazarlanmasıdır. kapitalist batının icadıdır, japonlar daha sonradan icabet ederek yine abd'nin eline vermişlerdir. kabul edelim bir çizgi filmin plastik ve peluş oyuncaklarını hazırlayıp vizyon haftasında mcdonald's gibi fast food dükkanlarında satmak şahane bir fikir. neyse, cg ve anime konusuna dönersek dediğim gibi genelde mecha tarzı (robotlu teknolocik şeyler) animelerde bolca kullanılmıştır. 
    iki örnekle iyice ete kemiğe bürüyelim. ilki hepimizin çocukluk sevdası voltron.
    https://youtu.be/t-IBTzQ1l4Q
    10 dakikalık sahnede bir kare bile cgi yok. tamamiyle eski usül çalışılmış. görsel efektlerin hepsi kare kare emek verilerek hazırlanmış.
    ikinci örnek ise daha yakın zamanlardan heavy object adlı animeden. videonun başladığı saniyeden sonra izlerseniz kısaca ne demek istediğimi anlayabilirsiniz.
    https://youtu.be/Wr1BYeHpmpU?t=134
    burada bırakın efektleri karakterler hariç deniz dahil her şey cgi fakat ustaca yedirildiği için çok fazla gözümüze batmıyor. işte işin sırrı olin'de iki kere rafine dediğimiz mevzu budur. nedir? animelerde cg kullanımının çeşitleri vardır. kimi fanatikler cg kullanımına tamamiyle karşıdırlar. animenin en temel değerlerine darbe vurduğunu, kendi yörüngesinden çıkardıklarını savunurlar ki bende yakın zamana kadar mecha haricinde aynı fikirdeydim. sizde video oyunu mu yoksa anime mi izliyorum ayrıdına geliyorsanız bilin ki o animeden hayır gelmez. 
    mechalarda cg kullanımı üzerine macross serisi şahane bir örnektir. evet, 2d seyirciye bazı noktaları aktarmakta çeşitli zorluklara sahip. bir mecha robotu sürekli dönerken 2d çizmek standart bir karakteri çizmekten çok daha zordur. atıyorum bir robotun ateşlediği ısı güdümlü roketin üzerine kamera takıldığını düşünün. roket önüne çıkan engellerden sağa sola kaçarak hedefine doğru ilerlerken çok şahane bir görsellik sunar. bunu 2d yapmak için harcanacak enerjiyle afrika'da orta halli bir şehirin iki yıllık elektrik ihtiyacını giderebilirsiniz. 3d olduğunda ise güzel yedirilirse hem görsel olarak tatmin eder hemde stüdyoyu büyük yükten kurtarır. 
    şurada the super dimension fortress macross'un revize edilmiş açılışının karşılaştırması var: https://youtu.be/BPWj_4RtKr0
    bu iki video arasındaki farkları algılayabiliyorsanız animelerde cg'nin ne olduğunu çözmüşsünüz demektir. evet yeni versiyonu daha renkli daha canlı gözüküyor fakat o animenin kendine has yapısından uzakta yapay 3d tadı mide özsuyu gibi gırtlağınıza kadar geliyor. köy domatesiyle büyümüş adamın istanbul'da kayış gibi domatesi beğenmemesi durumu yani. hiç organik değil. otakuların karşı çıktığı olay bu işte.
    doğru kullanımı ise ghost in the shell 1 ve 2.0 arasında olandır: https://youtu.be/uRh0-Uo88wk
    bir de külliyen masraftan kaçarak 3d olarak hazırlanmış fakat 2d render (cad programından çıktı almak diyelim biz ona) alınmış çalışmalar mevcut. en kötü örneklerinden birisi berserk'dir. bir anime 3 kere yeniden çekilerek her seferinde daha nasıl kötü yapılabilir sorusuna cevap niteliğindedir. ahanda size kanlı canlı örneği. aynı sahnenin 2d ve 3d versiyonlarının örneğini vereceğim.
    bu orijinal versiyonu: https://youtu.be/Qacgb2b8LVU
    bu ise re-make 3d yapımı. tabi ki 2d tadı yakalamak için o dönem için yeni bir yöntem denenmiş: https://youtu.be/ASA2W2CsTwE
    bir de bunun 2016 versiyonu var ki evlerden ırak. osamu tezuka belanızı versin para göz pezevenkler.
    animelerin kendine has fizik kanunları, anatomileri ve akıcılığı vardır. işin içine 3d girdiği zaman inanılmaz kayıplar yaşanır. berserk gibi efsane bir yapım sadece renklendirmeleri düzenlenerek blu-ray olarak çıksaydı inanın bu kadar tepki almazdı. yok kağıdın dokusu, yok o mürekkep kokusu filan diyerek e-kitaplara karşı çıkanların nostalji mastürbasyonuna benzetmeyin sakın. yukarıda verdiğim domates örneği çok daha doğru. birisi organikken diğeri yapay gözükür. perspektif açılarda kabak gibi belli olur 3d çalışmalar. hele baştan sona 3d olan örneğimizde olduğu gibi bu işin törelerine hakarettir. kolaya kaçmanın en ucuz ve çirkin yoludur. 
    bir başka örnek appleseed olabilir. şu sıçmık çalışma bildiğin animenin anasına babasına sövmektir. bunu yapanlar hıncaldır, uluçtur hatta dombili ve taocudur. anime desen anime değil 3d desen o hiç değil. bildiğin eski bir counter strike bölümünün kayıdı gibi bir şeydir.
    https://youtu.be/NfMZMsgXREg
    sonrasında yapımcılar da sıçtık bari tüy dikmeleyelim diyerek full cgi yeni film çekmişlerdir. iyi de etmişlerdir. en azından yaptıkları hatadan dönmüş, hatasız kul olmaz dedirtmişlerdir.
    https://youtu.be/sNDb2J6DIwg
    yok mu peki bunun başarılı kullandıldığı yerler? tabi ki var. başından sonuna 3d olan ve kendi türünü yaratabilmiş çalışmalar var. onları da geleneksel animeye dahil etmiyoruz zaten.
    örneğin: https://youtu.be/THbAPdO9RQE
    bir online anime projesi olan bu yapım 2d olan bir çalışmayı 3d uyarlamak yerine baştan sona 2d tadı alabileceğiniz bir cgi deneyimi yaşatıyor. kendine has detayları ve 2000'li yıllardan sonra üzerine çok gidilen motion blur efektli sahnelerle olabildiğince başarılı bir iş çıkarılmış. gelecekte bu tarzda işler üreten küçük stüdyolar çoğalacak gibi duruyor. tokyo mirage'da benzer bir örnek. https://youtu.be/hFOfdLULUAk
    hiç bir zaman 3d ve realistik bir yapısı olmamasına rağmen filmlerinde aşırı realist cgi tercih edilen yapım ise final fantasy'dir. filmlerinin hepsi full cgi ve inanılmaz başarılıdır. fragmanı izlerken boşalan insanlar tanıyorum. ayrıca japonlara sövülmenin mübah olduğu tek konu bu olsa gerek. o kadar şahane animelerin yarak kürek real action filmleri var ki çıldırmamak işten bile değil. sonra final fantasy'nin japonlar tarafından yapıldığını öğrenince; e amına koduklarım madem böyle yapabiliyorsunuz ne sikime cennet mahallesi gibi death note filmi çekiyorsunuz dedirtiyorlar. tabi maliyet vs. farklı şeyler ama sırf kendi ülkelerinde hasılatı bu vasat işlerle kırabildikleri için hollywood tarzı aksiyonlara girişmemeleri büyük ayıp ve kayıp.
    https://youtu.be/u0qfSVlsz_E
    peki neden ikisi bir türlü uyuşamıyor derseniz yukarıda saydığım özelliklere geri dönmeniz gerekir. 3d modeller bir kere tasarlandıktan sonra anatomileriyle oynamak zordur. daha doğrusu seyirciye tanıttığınız haliyle farklılık gösterdiği an izleyici fark eder ve izlemeyi bırakır. farz-ı misal animelerde bir karakterin chibi haline dönüşmesi, bu deforme olmuş haliyle başının arkasını kaşıması gözünüzü rahatsız etmez. 3d olduğunda ise yine chibi bir karakter tasarlarsınız fakat o kol kısa kalacağı için anatomik olarak başının arkasına koyamazsınız. bunu başka yöntemlerle aşmaya çalışırken derdest olursunuz. en güzel örneği yakın zaman evvel izlediğimiz kötü kedi şerafettin filminde mevcut. yönetmende bu konuda çok zorlandıklarını anlatmış. https://youtu.be/gJhGOChgS3o?t=1257
    doğru kullanabilmek için manga tarzı kareleme ve anime stiline uygun hareket etmek gerekir ki bu çok zordur. başarılı örnek için 3d şu karakteri inceleyebilirsiniz.
     https://pbs.twimg.com/media/CrLtOIkUAAAnz6t.jpg:large
    https://pbs.twimg.com/media/CrLtM4LVMAAXuZN.jpg:large
     kerpiç gibi metin  yazıyorum ama napayım konu uzun. yine kendine has bir atmosfer ve stille kotarılmış işten örnek vereyim. animenin hatta bütün çizgi film dünyasının çıkış noktası olan disney stüdyolarının ödüllü paperman yapımı 3d modellenmiş fakat 2d tadı verilmiş bir yapımdır. her şey yerli yerinde ve kendine has bir şekilde yapılmış. https://youtu.be/Am0MRsf5HSc (doğru düzgün full hd versiyonunu bulamadım. isteyen indirip izlesin.)
    benim karşı olmadığım ve doğru kullanıldığında gerçekten animeye renk katan kullanım şekli ise eski usül efektlerde cg kullanım yöntemidir. izlerken 3d hissi almadığım efektler ve arkaplanlar beni çok mutlu ediyor. adeta yapımcının yerine kendimi koyup tebrik ediyorum. bu işler aslında birazda dragon ball serisinden sonra yakalanan başarı yüzünden haftada bir seri çıkarmak zorunda kalan stüdyoların başının altından çıktı. örneğin beyblade ve digimon serilerinde canavarların dönüşümleri, aralardaki geçiş efektleri vs. hepsi 3d kullanılarak kolaya kaçılmış fakat ortaya çok ucube işler çıkmıştır. beyblade o yüzden bir pokemon veya dragon ball olamamıştır. beyblade tamamiyle toyetic üzerine kurulmuştur. nedir? ben böyle topaçlı filan çocukların oynayabileceği bir şey üreteyim ki oyuncakları her yerde satılsın. bu amaçlarına da ulaştılar aslında ama anime olarak kimseyi tatmin edemediler. pokemon oyuncaklarını gerçeğe dönüştürmek zordu. poke topu yaparsın fakat onu atınca içinden kocaman bir pokemon çıkmazsa çocuk onunla oynamaz. o yüzden abiler piyasada hali hazırda var olan bir ürün üzerine gitmişler. basarsın logoyu gönderirsin kanka demişler. yani daha anime tasarlanırken en baştan amaç oyuncak ve yan ürün satmak. toyetic dediğimiz nane de tam olarak o zaten.
    kötü örneklerden birisi de amerikan yapımı avatar the last airbender'dır zannımca. hem tarz olarak animden çal hemde git her türlü aracı ve sahneyi 3d tasarlayıp içine sokuştur. hikaye olarak sürükleyici bir seri olmasına rağmen o zorlama efektler yüzünden çok izleyici kaybetti. şunun başından sonuna her karesinde cgi görebilirsiniz. hele o tanklar ve gemiler yok mu nasıl ayar oluyorum bilemezsiniz.
    https://youtu.be/oUzVk1iXQ6c
    son zamanlardan başarılı örnek ise bakemono no ko. uzun metrajlı bu yapımı izlerken cg kullanımı görüp kendi içime boşaldım. sevinçten içimdeki çocuğu gerdeğe sokar gibi tekme tokat dövdüm.
    https://youtu.be/EDMKvq2d6hI
    ne var lan o kadar orgazm olacak derseniz kare kare açar anlatırım. görsel efektlerin kullanımını zaten ilk andan itibaren 3d olduğunu anlıyorsunuz fakat bu hiç rahatsız etmiyor. tam ve olması gereken yerde kullanılmış. orta katmanlarda yani arkaplan ve karakter arasındaki objelerin büyük kısımı cgi. şehir görseli elle boyanmış çok detaylı. karakterler ise uzun metrajdan beklediğimizin aksine aşırı sade. ikisinin arasında tam da olması gerektiği gibi orta detaycılıkta objeler var. hele tek kamera kullanımı ve kalabalık sahneler öyle güzel kotarılmış ki vay babayın kemii diyorsunuz. hele o balina yok mu? onu gördüğümde bi parça attım dona.
    bu yapımın ekibinden bir kaç kişiyle internet üzerinden tanışma şansım oldu. adamlar öyle güzel işler yapıyor ki türkiye'deki halimize bakıp bakıp ağlıyorum. biz daha çizgi film sektörü olmayan bir ülke olarak bu işin karlılığı üzerine tartışırken adamlar resmen astreoid üzerinde madencilik yapmayı planlayan amerika gibiler. 
    mesela şu çalışmaya bir bakın. maya üzerinde 2d sahneyle çalışıyor adam. https://twitter.com/nik_jyp/status/774715554548494336
    arkaplan ve bazı obneler yine statik fakat ön kısımdaki parçaları 3d olarak tasarladığı için kamera hareketinde şahane bir görsellik yakalamış. en güzel tarafı ise hiç gözümüze batmaması. 
    hülasası 2 boyutlu cgi efekt konusunda gelinen nokta muazzam. animelerden aşina olduğumuz efektler artık yirmi kişilik ekipler yerin tek bir kişi tarafından dakikalar içerisinde hazırlanabiliyor. en büyük örneği şurada: https://vimeo.com/172090778
    diğer güzel kullanımlara örnek isterseniz sırayla şunları inceleyebilirsiniz: 
    https://youtu.be/J6fQ4umUW4Y?t=193
    https://youtu.be/fDeKy1fmNq4
    https://youtu.be/udEk2oax6Tc
    neticesinde ufak bir özet yapmam gerekirse görsel efektler animeler için çok önemli unsurlar olmakla birlikte geleneksel animede bilgisayar destekli olarak kullanılmasına beis yok. doğru kullanıldığında çok başarılı sonuçlara götürürken yanlış kullanımında insanı animeden soğutabiliyor. o nedenle 3d ise üçe beşe bakmadan hardcore realistik çalışmalar yapılmalı. veyahutta zorlama adaptasyonlar yerine kendine has stiller yaratılmalıdır. aksi halde ikisinin hibridi çalışmalar mide bulandırmaktan öteye gidemiyor. gelecek vakit ne gösterir bilmiyorum fakat geleneksel anime severler olarak cg'nin makul seviyede kullanılmasından yanayız. 
    hayvan gib cg kullanımasına rağmen gözümüze gönlümüze bayram ettiren "istisna" bir çalışma ile hakkındaki kutsal ayetle sözlerime son verirken entry içerisindeki yazım hatalarını bana teknik bilgi hatalarını ise yine bana bildirmenizi rica ederim.
    onlar (bir de) şöyle dediler: bu ne biçim anime yönetmeni; (bizler gibi) cgi kullanıyor, efektler saçıyor! ona bir melek indirilmeli ve kendisiyle birlikte o da insanları uyarıcı olmalıydı! (mamori oshii ayeti 25/7) 
    buyrun aşk ile gits geçit sahnesi: https://youtu.be/3IGTiFuDjTI
     
  13. Beğen
    Sabah Sisi reacted to Ezberbozan in İchiruki mi,İchihime mi?   
    Naruto'yu Hinata ve İchigo'yu Orihime aldıktan sonra anladım ki ana karakteri kapan kızlar oppai farkıyla alıyor  Bende İchiRuki olmasını istiyordum ama olmadı bu yüzden galiba  
  14. Beğen
    Sabah Sisi reacted to Celine in Fairy Tail Manga Tartışma- Dikkat SPOİLER içerir (Lütfen Yazdıklarınız SPOİLER İçine Alınız.)   
    Merak etme ciddiyeti kalmadığı için bu serinin onlarda tek yiyecek Natsu'dan bitecek seri. Ben Gray ve Natsu'nın ciddi dövüşeceğine inanmıyorum. Bir Naruto ve Sasuke savaşı olmaz aralarında bence. Ancak Gray gücü tarafından ele geçirilirse işte belki savaşırlar. Juvia ölü kalsa bence de seri daha dramatik olurdu ve güzelleşirdi. Ya cidden öldürmek istemediğini öldürmeyecek ya da öldürecekse ölü kalmalı hiç değilse ters köşe olurdu ve bak öldürüyorum da derdi ve heyecanı serinin sonuna kadar yüksek seviyede tutardı en azından.
    Naruto gibi serinin neden bu kadar çok sevildiği ya da One Piece'in neden bu kadar sevildiği ortada yeri geldiğinde ciddiyetlerini korumaları serileri bir tık öne taşıyor her daim. Ölen ölüyor cidden ölüp ölüp geri gelmiyor sürekli.
  15. Beğen
    Sabah Sisi got a reaction from Sudee in Fairy Tail Manga Tartışma- Dikkat SPOİLER içerir (Lütfen Yazdıklarınız SPOİLER İçine Alınız.)   
    Bence de çok kötü bölümdü. juvia dönmese seri bin kat güzelleşirdi. Herhangi bir karaktere garezim filan yok ama aynı arcta iki kere öldü deyip sonra şaka şaka der gibi döndürmesi seriyi gözümde acayip alçalttı. Seinen ciddiyeti aramıyorum tabi de bu yaptığı bildiğin alay etmek. :/
    Onun dışında beni seriye bağlayan bir Acnologia birde Zeref kaldı, onlar da çöp çıkmaz ya da tek yemez herhalde.
  16. Beğen
    Sabah Sisi reacted to Sudee in Fairy Tail Manga Tartışma- Dikkat SPOİLER içerir (Lütfen Yazdıklarınız SPOİLER İçine Alınız.)   
    Azıcık mı ? 
    AZICIK .
    A Z I C I K .
    a  z  ı  c  ı   k.
    Seride tüm torpil Erzaya verilyor zaten :D
  17. Beğen
    Sabah Sisi reacted to SiyahDranza in Fairy Tail Manga Tartışma- Dikkat SPOİLER içerir (Lütfen Yazdıklarınız SPOİLER İçine Alınız.)   
    Kalkanlar fos değil diyon da kalkanların hiçbiri güçlerinin tamamını gösteremedi Serena Belki de aynı anda 3 mod açacak güce sahipdi Jacop kıytırık bir bıçak atma ve görünmezlik dışında dışında çok daha sağlam güçlere sahip olmalıydı Di Maria'nın vssini okumaya bile tenezzül etmedim berbat ötesiydi zaten Ajeel vssi çok kolay oldu adam şehri fırtınaya tuttu ama bu ft'nin işine yaradı her zamanki gibi. Brandish yalnızca küçültme ve büyültme gücüne mi sahip ? Neinhart fiziksel güç 0 büyüsel büyü yalnızca ölüyü diriltmek tam anlamıyla içine büyü gücü sıkıştırılmış bir çöp kovası başka bir şey değil İnvel tek yedi ? Ne desem az kalır bu adam tek bir hamlede yenilecek kadar güçsüz müydü ? Wahl biraz idare ederdi vssi çok daha iyi olabilirdi
     
    Özetlemek gerekirse bu adamlar taktikten,teknikten,tecrübeden,dayanıklılıktan,inançtan yoksunlar fos+foslar 
    Mard Geer reiz bunları ipe dizerdi,reiz mezarında ters dönmüştür
  18. Beğen
    Sabah Sisi reacted to Sudee in Fairy Tail Manga Tartışma- Dikkat SPOİLER içerir (Lütfen Yazdıklarınız SPOİLER İçine Alınız.)   
    Uzun zamandır yazmadım (ger döndüm jehfdsklz)  ama o kadar kötü ki bölüm hatta arc
    Asıl sorun karakterlerin ölmemesi değil. Bize öldü gösterilip aslında iki bölüm sonra hiçbirşey olmamış gibi yaşaması . Bu okurlarla dalga geçmek
    Bölüme gelirsek , berbat . Neden ?
    >Çünkü zaten hepimiz Gray'in öğreneceğini biliyordu , fazla sönük kaldı .
    >Invel düşünceleri buzlatacak kadar güçlüydü . Gray nasıl Inveli bu kadar hızlı yenebildi? 
    >Wendy'e gelince , daha aynı gün Dimaria'yı Dragon Force 'u olduğu halde yenemedi .Şimdi ise karnını deşmiş birini kurtaracak kadar hangi ara güçlendi ?
    >Lady Erza var birde :') Bütün bu klişeler yetmezmiş gibi Erza'nın anası babası mı görüceğiz ki , Erza o yetim haliyle çok daha iyiydi.Herkesin anası babası ortaya çıkmak zorunda mı ? Maşallah gökten ölü yağıyor.Darısı Layla'nın başına o da bir ara hortlar artık
      Mesela son bosslar Erzaya (Natsu da dahil) kalmasa , ya bu arc zaten 2 sprigganla dövüştü . Yeterince ön plana gelmedi mi? Başrol Lucy mi yoksa Erza mı belli değil . Seride başka bayan karakterler var .Neden sadece Erza herkesle vs yapıyor . Ben demiyorum Lucy çok güçlü olsun hatta Lucyi bırak Cana ve Mira gibi karakterlerin ön plana çıkması lazım .Ya Gldarts , Laxus ve Gerard gibi karakterler var . Bunlar ne yapıyor ?? Önüne gelen her tipi neden Natsu kesiyor 
    Birde en çok güldüğüm olay sprigganlar fos çıktı . Irene de de bir şey yok emin olun . Varsa August (?) reyizde var
    Diğer bölüm için ; Her ne kadar Lucyi çok sevsemde hatta seriyi okuma nedenim olsa da Brandish ve Dimaria olayına girmemesi iyi olur . Dimaria da iyilik meleği olmasın bari .
    Bu bölüm kötü , bu arc kötü , kötü ,KÖTÜ  ve  k   ö   t   ü
    Ft'de gelmiş geçmiş en iyi iki arc Tenrou ve Tartoros benim için . Alverez çöp
    Haklıymışsın
  19. Beğen
    Sabah Sisi reacted to SiyahDranza in Fairy Tail Manga Tartışma- Dikkat SPOİLER içerir (Lütfen Yazdıklarınız SPOİLER İçine Alınız.)   
    Seri hakkında konuşacak bir şey kalmadı ki be başgan neresinden tutsan elinde kalıyor bölümler beş para etmez.
  20. Beğen
    Sabah Sisi reacted to Red-King in Naruto Shippuuden Son Dövüş Videosu Yayımlandı   
    Naruto Shippuuden 475’te Görülecek Naruto Shippuuden Son Dövüş Videosu Yayımlandı
     
    Daha önce belirttiğimiz üzere Naruto Shippuuden’de manganın son dövüşü gelmek üzere. Mangadan neredeyse 2 yıl sonra animede görebileceğimiz bu büyük dövüşün ilk videosu da yayımlandı. Animenin takipçisiyseniz 8 Eylül’de yayımlanacak olan Naruto Shippuuden 475. bölümü kaçırmayın!

     
    Dövüşün ardından hemen Naruto anime dünyasına veda edecek diye korkuyorsanız merak etmeyin. Daha Naruto Hiden kitaplarındaki hikayeleri izleyeceğiz. Böylece mangada yaşanan zaman atlamasının içi daha da doldurulacak ve mangadaki “şunca yıl geçti, şöyle oldu böyle oldu, şu şununla evlendi, hadi bakalım son” yerine daha fazla bilgiye sahip olabileceğiz.
    Japonya’da son zamanlarda doldurma bölümüyle de reyting listelerine girmeyi başarabilen seri için AnimeFantastica’da yaptığımız 1500’den fazla kişinin katıldığı ankette çoğu seyircinin baştan sona kadar Naruto Shippuuden’i izlediği dikkat çekiyordu. Umarım son dövüşü çizimleri ve animasyonlarıyla güzel bir şekilde animeye aktarıp sadık Naruto Shippuuden hayranlarını memnun edebilirler.

    Kaynak:AnimeFantastica
  21. Beğen
    Sabah Sisi reacted to sadece okan in Ünlü Mangakaların Bleach'in Bitişi İle İlgili Açıklamaları   
    kimsede b.k gibi final yaptın hocam düzelt dememiş :D
  22. Beğen
    Sabah Sisi reacted to Nones in Başka Dünyada Geçen En İyi Animeler   
    Başka Dünyada Geçen En İyi Animeler Japonların Oylarıyla Belirlendi!

    Japon hayranlar bu ankette popüler bir anime konusu olan online oyun dünyalarını oyluyor. Konu basit, ana karakter kendini bir anda başka bir dünyanın içinde bulur, ya bu yeni dünyadan çıkışı bulmak ya da burada hayatta kalmayı öğrenmek zorundadır. İşte ilk 10:
    10. Kyou kara Maou! / 51 oy
    9. Log Horizon / 55 oy
    8. Sen to Chihiro no Kamikakushi / 79 oy
    7. Outbreak Company / 81 oy
    6. Gate: Jieitai Kanochi nite, Kaku Tatakaeri / 86 oy
    5. Ixion Saga: Dimensional Transfer / 103 Oy

    Kon Hokaze, online bir oyun oynarken bir anda “Mira” adında farklı bir dünyaya geçiş yapıyor. Bu değişik dünyada kendini Prenses Ecarlate’yi düşmanlarından korurken buluyor.
    Bölüm Sayısı: 25 Yayınlanma: 2012 Ekim – 2013 Nisan 4. Hai to Gensou no Grimgar / 118 Oy

    Hayatta kalmak sandığınız kadar da kolay değil.
    Bir gün Haruhiro’nun tamamen karanlık bir dünyaya gözlerini açmasıyla hikaye başlıyor. Nerede ve neden orada olduğu, oraya nasıl gittiği hakkında tek bir fikri bile yoktur. Kendisi gibi insanlarla çevrelenmiştir ama kendini yalnız hissediyordur ve korkmuştur. Hayatta kalmak için mücadele vereceği bu yeni dünyanın adı ise; Grimgar.
    Bölüm Sayısı: 12 Yayınlanma: 2016 Ocak – 2016 Mart 3. No Game No Life / 205 Oy

    Gerçek dünyayı berbat bir oyun olarak gören ve sanal oyun dünyasında tanınan Sora ve Shiro adında iki kardeşin hikayesi, No Game No Life. İşte bu iki kardeşin hayatı, ”Oyun Tanrısı” adında biri tarafından gönderilen bir mesajla tamamen değişiyor.
    Bölüm Sayısı: 12 Yayınlanma: 2014 Nisan – 2014 Haziran 2. Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku wo! / 277 Oy

    Video oyunlarını her şeyden çok seven Kazuma’nın hayatı, bir trafik kazasıyla aniden son bulur. Ama onun için asıl yaşam şimdi başlar. Kazadan sonra gözlerini açtığında ilk gördüğü şey, kendini Aqua adıyla tanıtan bir Tanrıça olur. Tanrıça ona alternatif bir dünyaya kapıları açacak bir teklif sunar. Bakalım bu teklif Aqua ve Kazuma’yı nereye götürecek?
    Bölüm Sayısı: 10 Yayınlanma: 2016 Ocak – 2016 Mart 1. Re:Zero kara Hajimeru Isekai Seikatsu / 334 Oy

    Bir lise öğrencisi olan Natsuki Subaru, bir gün eve dönerken birden kendini başka bir dünyanın içinde bulur. Bu dünyada karşılaştığı ilk zorlukta ona yardım eli uzatan beyaz saçlı bir kız olur. Bu iyiliğin karşılığını ödemek isteyen Subaru da, tanımadığı beyaz saçlı kıza yardım etmeye karar verir.
    Bölüm Sayısı: 25 Yayınlanma: 2016 Nisan – 2016 Eylül Akiba Souken web sitesi üzerinden başlatılan bu ankette toplamda 1629 oy kullanıldı. Japon hayranların oylarıyla belirlenen ilk 10 hakkında siz ne düşünüyorsunuz?
    Kaynak: http://www.animefantastica.com/
  23. Beğen
    Sabah Sisi reacted to ratel in Epik Manga-Novel   
    Merhaba japon kültürü aşıklıları,
     
    Bir çeviri grubu olarak biz de varız demek istedik. Anime hariç baya birşey yapan bir çeviri ekibi. Sitelerimizi kısaca tanıtmak istiyorum. 
    epiknovel.com : Light Novel çevirisi yapıyoruz. (Atg, Pmg, İssth, Lms...) Şu anda tam randımanda olmasa da zamanla düzelteceğiz.
    epikmanga.com : Genellikle Manhua ve Webtoon çevirileri yaptığımız manga sitemiz.
    ero.epikmanga.com : erotik webtoonlar.
    forum.epikmanga.com : Yakında kuracağımız forumumuz inş.
    Manga, Novel ve Webtoon çevirilerimizin yanında yakında Visual Novel çevirilere yapmaya başlayacağız.
     
    Sanırım anlatacaklarım bu kadar :D İyi geceler Türkanime
  24. Beğen
    Sabah Sisi reacted to Black Angel in Üstteki Üye Hangi Anime Karakterine Benziyor?   
    mikoto mikoshiba  benzettim :)
  25. Beğen
    Sabah Sisi reacted to Eolo-sama in ( 12 / 12 ) Gangsta.   
    Anime Adı : Gangsta.
    Anime Türü : Aksiyon, Dram, Seinen
    Bölüm Sayısı : 12 / 12
    Yapım Yılı : 2015
    Çevirmen : Eolo-sama
    Düzenleme : Eolo-sama
    Özet: Mafyaların, hırsızların, fahişelerin ve rüşvet yiyen polislerin kol gezdiği Ergastulum şehrinde, kaşarlanmış sakinlerinin bile bulaşamayacağı kadar kirli bazı işler dönmektedir. Bu noktada, kimsenin uğraşmak istemediği işlerin icabına bakan Nic ve Worick ikilisinden oluşan Benriya devreye girer. Bir gün teşkilattan tanıdıkları bir polis, önemli bir mafya ailesinin bölgesini ihlal eden yeni bir çetenin icabına bakmaları için Benriya'dan yardım ister. Başta sıradan bir iş gibi gözükse de, altında tahmin ettiklerinden daha fazlasının yattığını öğrenmek üzerelerdir.
      Klasör Linki
    This is the hidden content, please Giriş yap veya Kayıt ol TAÇE Discord Sunucusu


×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli bilgi

Forum kurallarımızı okudunuz mu? Forum Kuralları.