Jump to content

gamazX

Kayıtlı Üye
  • Posts

    33
  • Joined

  • Last visited

Profil Bilgileri

  • Cinsiyet :
    Belirtilmedi

Recent Profile Visitors

290 profile views

gamazX's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

13

Reputation

  1. İkinci sezonun geleceğiyle ilgili bir bilgi yok. Animeyi yapan stüdyolardan biri olan trigger netflixe anime yetiştirmekle meşkul şu an cyberpunk 2077 nin animesini yapıyorlardır büyük ihtimalle, diğer stüdyo olan A-1 , ileride biz bu animeden iyi para kazandık ikinci sezonu yapıp animeyi rezil edelim diyebilir belki çünkü daha önce yapmadıkları şey değil. Geleceğini düşünmüyorum ama olurda bir gün ikinci sezon duyurulursa bide A-1 tek başına işe girişmişse beklentini yüksek tutma.
  2. Ben karakterin hangi animeden olduğunu bilmiyordum buraya koyduğu fotoğrafı yardımcı olabilmek için o sitede aradım ama resim küçük olduğundan dolayı herhalde çok piksellendi ve bu animeyi bulamadı
  3. Asta dışındada karo kırallığında manasız olan biri vardı elmasla kendisine mana verilmişti renk körlüğü gibi bişey olabilir manasızlık çekinik genli genetik bir hastalık olabilir o büyü kitabı manasız diye onu seçmiş olabilir.
  4. Ben az sonra bu animeyi sevmemişim gibi bir imaj oluşturabilirim animeyi anlatırken baştan söyleyeyim ben bu animeyi sevdim şu an sıkıldığım için ara versemde izlediğim zaman beni eğlendirdi. Herkes animeyi kötülerken ana karakterin bağırmasından şikayet ediyor bu durum beni ilk bölümde rahatsız etsede ikinci bölümde alıştım bu duruma alışılıyor yani insanların abarttığı kadar rahatsız edici değil bağırması. Ama animenin en büyük sıkıntısı bu animede gerçekten karakter denebilecek çok az kişi var karakterlerin neredeyse hepsi aslında tipleme, klasik shonen animelerinde olan klişe karakter tiplerinin neredeyse hepsi var bu animede: sürekli yemek yiyen tatlı kız, sarhoş abla, serseri; aykırı ve cool takılan komutan kaptan yada öğretmen, dandere, sürekli birileriyle savaşmak isteyen karakter, tsundere, takıntılı aşık, imoutocu (kız kardeş takıntılı abi), havalı takılan rakip (sasuke gibi), senpai tiplemesi, amacı uğruna mücadele veren ana karakter... Biraz anime dünyasına hakimsen çok az animede bu kadar tiplemenin bir arada bulunduğunu bilirsin tamam shonenlerde tiplemeler olur ama bu kadar tipleme bir arada ben hiçbir animede görmedim. Karakterlere tipleme dememin asıl nedeni ise yan karakterlerin kendileri için yapılmış arclar ve bölümler var onların bir şey yapması gereken yada geçmişleriyle yüzleşmesi gereken. O karakter için yapılmış bir arcta sadece o karakter gerçekten bir karakter oluyor ve hem psikolojik hemde ruhsal bir gelişim kazanıyor ruhsal bir gelişim kazansada bu gelişim ilerleyen arclarda kendini hiç belli etmiyor ve karakter sadece fiziki güçle devam ediyor. Fma serisinde her karakter her sohbetten kendine bir şeyler katarken burada koca arcta yaşananlardan hiçbir karakter kendine bir şey katmıyor. Sadede gelirsek ne olursa olsun izlemesi keyifli bir anime merakını cezbediyor kendini izletiyor. Animasyonları zamanın gerisinde, çizimleri sade. Bası savaş sahnelerinde ayrıntılar aşırı azalabiliyor hatta paintten yapılmış gibi görülebiliyor savaş sahnesi. Eğer klişe karakterlerle çok komplike olmayan bir shonen animesi izlemek istiyorsan yada eski shonenlerin tadını arıyorsan ama bir tane bile eski shonen kalmadıysa izleyecek (çok düşük bir ihtimal) izlemeni tavsiye ederim, bu nedenlerin dışında benim animeye yeni başladı sayılabilecek bir arkadaşımda izledi ve beğendi yani yeni başlamış olanlarında sevebileceği bir seri gibi duruyor.
  5. Biz böyle konuşa konuşa burayı dolduracağız herhalde.
  6. Senin tercihlerine bişey demedim çok rezil animeler var onu belirtmek istedim.
  7. Anime önerisi yasaklandı. Anime önerisi istiyorsan türkanime discord sunucusundan yada anime youtube kanallarının discord sunucularından sorabilirsin insanlar sana orada daha iyi yardımcı olur.
  8. Benim gözümde karakter güç sıralaması çok saçma bir şey aynı animedeyse laf etmem ama farklı animeleri karşılaştırmak çok saçma zaten gücünün sınırı belli olmayan tonlarca karakter var. Geek kültürüne biraz hakimsen şöyle anlatayım Hermeus Mora ile Eru İllüvatar’ı karşılaştırmak ne kadar saçma ise saitama ve gokuyu karşılaştırmakta o kadar saçma.
  9. İlk bölüm dışında hiçbir bölüm yok biri ilgilensin
  10. İkinci ova bölümü eksik diğer sitelerdede ikinci bölüm diye farklı bir kiss x sis bölümü var bide ilk bölüm dışındaki bazı bölümlerde videolar açılmıyor düzeltilmesi gerek
  11. Komedi sevmiyorsan diyecek bir şey yok ama en azından sevmesen bile izlenebilecek olan serilere en sevmediğim demek doğru değil sonuçta keijo gibi big order gibi animeler varken konosubaya en sevmediğim demek biraz tuhaf oluyor.
  12. Aslında çok güzel anime ama esprileri anime kültürünün dışına yönelik yaptığı espriler geek kültürü üzerine yani lotr, warhammer, dragon lance felan. Genelliklede frp üzerine espriler yapıyor bide yaptığı göndermeleri gintama gibi herkesin anlayıp gülebileceği bir şekilde yapmaktansa sadece bu kültüre hakim olan hatta çok hakim olan kişilerin anlayabileceği espriler yapıyor buda herkese uygun bir seri olmaktan çıkarıyor konosubayı bu anime o zaman neden bu kadar seviliyor diyeceksin onu bende bilmiyorum çoğu kişi esprileri ve göndermeleri anlayamasada bu animeyi seviyor eğer bu kültüre uzaksan animeyi beğenmemen normal.
  13. Ben z tercih ederim kai remastered versiyonu çünkü. Kai de hikaye daha hızlı anlatıldığı için senaryoyu anlaması daha kolay ama savaş sahneleri kırpıldığından dolayı savaş derinliği azalmış. Bana sorarsan izlemediğin başka uzun shonenler varsa z yada kai yerine önce onları izle çünkü dragon ball z yada kai ilk db deki o tatlı ve güzel shonen havasını yaşatamıyor ortalama bir shonen animesi olabiliyor anca dragon ball serisine devam ederken bunu bilip izle.
  14. Bildiğimiz romanların aksine daha hafif anlatımları olur dilleri basittir ve uzun betimlemelere ve sanatlı anlatıma yer verilmez genelde hiç betimleme olmaz bide resimleri vardır resimler zaten betimleme olmamasını kurtarır. Roman okumaktan çok keyif alan biri olarak roman okuyormuşum gibi hissettirmediği ve benim için çok hafif kaldığından okumaktan pek keyif aldığım bir tür değildir. Mangaya göre yazılması daha kolay olduğundan son zamanlarda çok popülerlik kazanmıştır yazarlar arasında. Bide çoğunlukla diyalog bazlı olurlar. Fiziki olarak ülkemizde satılsa anime izleyen küçük kardeşlerimizin kitap okuma alışkanlığı kazanması için güzel bir tür derdim ama bir iki eser hariç hiç basılı yok. Sanal olarakta çok kısıtlı ulaşabilirsin.
  15. Ben fansublara kızmıyorum cidden türkçeyi düzgün kullanamayan çevirmenler ve bunu kontrol eden kişilerin bu bozuklukları düzeltmemesi sinirimi bozuyor bazen bide ingilizceden çevirilirken bozulabiliyor kelime çünkü bir altay dilinden avrupa diline sonra yeniden altay diline çevirdiğin zaman bozukluklar olabiliyor her çevirmen japonca bilmek zorunda değil ben fansublardan çok Netlix’in çeviri rezaletine kızıyorum o çeviriyi yapabilmek için japonca bilmemek lazım ve Netflix gibi büyük bir firmanın japonca bilmeyen adama çeviri yaptıracağını düşünmüyorum o zaman ya çevirmen kafasına göre çeviriyor diyorum yada adam türkçeleştirme mevzusunu çok yanlış anlamış diyorum. Son olarak fansublara gelirsek ben türkanimeyi ve anizmi yabancı sitelerdeki gibi heryerden reklam fırlamadığı için kullanıyorum ve çoğunlukla altyazıyı okumuyorum ama bazen okuduğumda korkunç türkçe hataları ve alakasız çeviriler görebiliyorum. Türkçe hatalarının iki büyük nedeni var birincisi çevirenin türkçesi bozuk ikincisi çeviri çoğunlukla ural altay dili olan japonca yerine bir hint avrupa dili olan ingilizceden yapılması çeviriyi yapanlar profesyonel olmadığı ve bunun eğitimini almadıkları için tam türkçeye uygun kelimeler çıkmaya biliyor. Bunun dışında ingilizce çevirilerde genellikle rezalet oluyor çok alakasız ve yanlış çeviriler görebiliyorsun bunun en büyük nedeni bahsettiğim gibi ingilizce ve japonca gramer kurallarının tamamen farklı olması.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.