Jump to content

Manga - TR ve Gerekli Şeyler arasında geçen konuşma - video hazırladım


Burakesan

Recommended Posts

Merhaba,

 
bu videoda Gerekli Şeyler ve Manga-TR arasında yaşananlara değindim ve kendi yorumumu belirttim, sizlerin de konu hakkındaki görüşlerini bekliyorum.
 
Gerekli Şeyler'in Facebook sayfası ve özür mesajı;
 
www.japonca.com.tr'de paylaşılan gönderi ve geçen konuşmalar;
 
 
Videoyu istediğiniz gibi, her yerde paylaşabilirsiniz; bir farkındalık oluşmasını istiyorum şahsen.
Link to post
Share on other sites

  • Replies 25
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Merhaba,  bu videoda Gerekli Şeyler ve Manga-TR arasında yaşananlara değindim ve kendi yorumumu belirttim, sizlerin de konu hakkındaki görüşlerini bekliyorum. Gerekli Şeyler'in Facebook sayfası ve özü

şöyle de bi durum var, tek bi kişinin yaptığı terbiyesizliği bütün şirkete yıkıp özür üstüne özür dilemelerine rağmen boykota devam diyorsunuz. sonra yurtdışından anime/manga ile alakalı bi video bişe

Üslub için yalandan dilenen bir özür, herhangibir yaptırım olmaması bence firmanın çok da tın başka yerden mi alabileceksiniz zaten bize seve seve geleceksinizden başka bir şeye çıkmaz. Bu düşünce bil

Burak bey gerçekten sizi tebrik ediyorum yaşanan durumu gayet güzel bir şekilde açıklamışsınız.Söylediğiniz herşeye katılıyorum.Yaşanan bu olay basit bi olay değildir ve geçiştirilmemelidir.Bu olay türkiyedeki bütün anime-manga fanlarına yapılmış bir hakarettir.İnsanların bu kültüre olan sevgisini hiçbir duygu katmadan tamamen ticari bir duruşla kullanılması gerçekten çok üzücü bir durumdur.Yapılacak tepkilerle bu kitlenin böyle davranışlara göz yummayacağı gösterilmelidir diye düşünüyorum.

Link to post
Share on other sites

kullandıkları üslup sadece çevirmenlere değil o çevirmenlerin çevirdiği mangaları okuyanlara karşıda yapılmıştır. hem internetin büyük çoğunluğu güncel okumakta serileri. onların keyfini mi beklicez. ki ben türkçe çeviriyi bile bekleyemeyecek kadar sabırsız birisiyim ingilizce okurum ilk çıktığında.

Link to post
Share on other sites

Üslup yanlış, amaç doğru. Tabi ki ticari olmalı. Sende çeviri için para verseydin, cebinden para çıksaydı sende bir teşekkür için yapmazdın. Şu an bu mangaların kaynağı japon firmalar bütün dünya ile savaşıyor bu korsan olayında. Dediği gibi üslup yanlış ama abartmaya gerek yok adamlar gerekeni yapmış. Dip: Tek kişi üzerinden bütün firmayı yargılamaya gerek yok. Gerekli şeyler beni manga kültürü ile tanıştırmıştı şimdi sırf bu yüzden sırtımı dönmem. Gerçi 1.5 yıl oldu gitmiyorum ama sırf bu yüzden gitmeyecek değiliz :D

Link to post
Share on other sites

Bu Çin'den getirdikleri çakma figür mevzusunu facebook*ta gerekli şeylerin özür mesajının altındaki yorumlarda gördüm. Yani şimdi bu adamların "ama bizim telif hakkımız bıdı bıdı" diye konuşmaları komik geliyor. Sen tut mağazada lisansız korsan ürün sat sonra ama bizim telifimiz, biz de para kazanmak istiyoruz de.  

    Birde manga-tr'nin chat*in de geçen konuşmalarda "Gerekli şeylerin mangaları sadece türkçeye çevirip yayınlama hakkı olduğunu, türkçe basım haklarını elinde bulundurmadığı ve şu an ingilizce kaynaktan yapılan çevirilerin üstünde hak iddia edemeyeceği, bu çevirilerde hak iddia edebilecek kurumun ya japon firması ya da ingilizce yayınlayan firması " olduğuna dair bir msj okudum. Ne kadar doğru bilmiyorum bu konuda hukuki bilgisi olan varsa doğruluğunu sormak istiyorum.

Link to post
Share on other sites

şöyle de bi durum var, tek bi kişinin yaptığı terbiyesizliği bütün şirkete yıkıp özür üstüne özür dilemelerine rağmen boykota devam diyorsunuz. sonra yurtdışından anime/manga ile alakalı bi video bişey görünce Türkiye'de niye böyle şeyler yok diyoruz.

 

önce şunu anlamak lazım, eğer kullanılan üslup düzgün olsaydı MangaTR haksız taraftaydı. sonuçta bu mangalar animeler babamızın hayrına üretilmiyor. biz burada oturup beleşe izleyip okuyoruz ama bunları yapan bunlara büyük emekler veren insanlar var Japonya'da ve para kazanmaları lazım. bunlar da sattıkları ürünler sayesinde, verdikleri lisanslar sayesinde oluyor. Gerekli Şeyler bu noktada bi yatırım yaparak bazı mangaların telif hakkını satın almış. bizim beleşe okuyup izlediğimiz şeyler için asıl hak sahiplerine para vermişler. yani bu durumda hem kendileri para kazanacak hem telif hakkına verdikleri para sayesinde Shounen Jump gibi dergiler dolaylı olarak da mangakalar para kazanacak.

 

bir kişinin terbiyesizliği yüzünden butthurt moduna geçip bütün şirketi tü-kaka yapmak bence yanlış bu durumda. hele hele yine bir kişinin terbiyesizliği yüzünden bi anda "zaten çevirileri de berbattı", "zaten dandik firmaydı" falan demek yine yanlış. yapılan hareketi elbette ki tasvip etmiyorum ama yapmaları gerekeni yapmışlar ve özür dilemişler mangaseverlerden. o zaman boykotu devam ettirmek niye?

Link to post
Share on other sites

şöyle de bi durum var, tek bi kişinin yaptığı terbiyesizliği bütün şirkete yıkıp özür üstüne özür dilemelerine rağmen boykota devam diyorsunuz. sonra yurtdışından anime/manga ile alakalı bi video bişey görünce Türkiye'de niye böyle şeyler yok diyoruz.

 

önce şunu anlamak lazım, eğer kullanılan üslup düzgün olsaydı MangaTR haksız taraftaydı. sonuçta bu mangalar animeler babamızın hayrına üretilmiyor. biz burada oturup beleşe izleyip okuyoruz ama bunları yapan bunlara büyük emekler veren insanlar var Japonya'da ve para kazanmaları lazım. bunlar da sattıkları ürünler sayesinde, verdikleri lisanslar sayesinde oluyor. Gerekli Şeyler bu noktada bi yatırım yaparak bazı mangaların telif hakkını satın almış. bizim beleşe okuyup izlediğimiz şeyler için asıl hak sahiplerine para vermişler. yani bu durumda hem kendileri para kazanacak hem telif hakkına verdikleri para sayesinde Shounen Jump gibi dergiler dolaylı olarak da mangakalar para kazanacak.

 

bir kişinin terbiyesizliği yüzünden butthurt moduna geçip bütün şirketi tü-kaka yapmak bence yanlış bu durumda. hele hele yine bir kişinin terbiyesizliği yüzünden bi anda "zaten çevirileri de berbattı", "zaten dandik firmaydı" falan demek yine yanlış. yapılan hareketi elbette ki tasvip etmiyorum ama yapmaları gerekeni yapmışlar ve özür dilemişler mangaseverlerden. o zaman boykotu devam ettirmek niye?

Dediklerinde haklısın öncelikle onu belirteyim. Ama kaçırdığın şeyler var, öncelikle bir firmadan bahsederken tek kişinin yaptığı terbiyesizlik diye bir şey söz konusu olamaz. Yaptığı ve söylediği şeylerde firmayı temsil ediyor. Ayrıca para kazanmalarını zaten anime izleyen manga okuyan herkes istiyor. Bir çok sitede yayınladıkları mangaların reklamı yapılarak, manga kültürünün gelişmesi adına mangalarının satın alınması gerektiği defalarca belirtildi. Ayrıca akılçelen kitabevi mangalarını 11 lira gibi bir fiyata satıp üstüne şu an http://www.arkadas.com.tr/KampanyaliUrunler?idbanner=79c48b60-7c16-4a86-af40-ce7f79b6508b şu şekilde bir indirimden kar elde edebiliyorlarsa, tutupta 14 liraya bir cilt satan yayınevinin yaptığı bu terbiyesizliği göz ardı etmek, salak yerine konulmayı kabul etmek gibi geliyor bana.

Link to post
Share on other sites

Dediklerinde haklısın öncelikle onu belirteyim. Ama kaçırdığın şeyler var, öncelikle bir firmadan bahsederken tek kişinin yaptığı terbiyesizlik diye bir şey söz konusu olamaz. Yaptığı ve söylediği şeylerde firmayı temsil ediyor. Ayrıca para kazanmalarını zaten anime izleyen manga okuyan herkes istiyor. Bir çok sitede yayınladıkları mangaların reklamı yapılarak, manga kültürünün gelişmesi adına mangalarının satın alınması gerektiği defalarca belirtildi. Ayrıca akılçelen kitabevi mangalarını 11 lira gibi bir fiyata satıp üstüne şu an http://www.arkadas.com.tr/KampanyaliUrunler?idbanner=79c48b60-7c16-4a86-af40-ce7f79b6508b şu şekilde bir indirimden kar elde edebiliyorlarsa, tutupta 14 liraya bir cilt satan yayınevinin yaptığı bu terbiyesizliği göz ardı etmek, salak yerine konulmayı kabul etmek gibi geliyor bana.

 

zaten firmayı temsil ettiği için o kişi değil firma özür diledi. ama yine de en derine inersek firma değil bir bireyin konuşması o konuşmalar, konuşma boyu devam ettirdiği üslubundan ve zaten sonunda adını vermesinden belli.

 

fiyatları beğenmediğin için almamak en doğal hakkın tabii ki. kimse sana zorla bişeyi satın aldıramaz, telif hakkı almış almamış o noktada umrunda olmayabilir bu gayet normal. ama "bize ayıp ettiler hadi onları protesto edelim hadi onları bitirelim" diye bi anti-Gerekli Şeyler kampanyası yürütmek bence bu mangaları beleşe okumaya devam edebilmek için yapılan bişey. bu mangaların nasıl yapıldığına, insanların bu işten para kazanmaya çalıştığına gözleri kapatarak. bana artık böyle hissettiriyor bu olay ne yazık ki.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.