Jump to content

Liderlik Tablosu

Popüler İçerik

Showing content with the highest reputation on 09/21/15 tüm alanlarda

  1. Tomori'yi kurtarmak için, fedakarlık yaparak ölmesi ölümünü daha da dramatik yaptı zaten bi de o kadar işkenceden sonra :dying-onion-head-emoticon:
    2 points
  2. 25.bölüm eklenmiştir.İyi seyirler...
    2 points
  3. İlk 6 animene bakınca, yaşının animelerinin izliyorsun izlenimi veriyor, yani normalsin, doktora görünmene gerek yok :smile_oleyo: bu arada hoşgeldin -_-
    2 points
  4. Bence 2. sezon gelmicek finalde bizim cocuk ölcek sonra kız verdikleri sözden falan bahseder aglar falan böyle drama vururlar yine :head2:
    2 points
  5. Dramını gördük artık romantizmini istiyorum hocam bu benim istediğim :)
    2 points
  6. günaydın [emoji4]
    2 points
  7. quincy

    Bleach FC

    Bleach Medya bilgisi Konu Karakterler Ana Karakterler Soul Society Gotei 13 (13 Koruyucu Takım) Arrancarlar Espadalar Karakter tipleri Ortamlar Müzikler Açılış Müzikleri (Opening Themes) Kapanış Müzikleri (Ending Themes) Kaynaklar; Wikipedia Bleach wiki Kurucu quincy Üyeler Bleach FC imzası Bleach Karakterlerinin Seiyuuları Dosyalar Temalar Gotei 13 Hueco Mundo
    1 point
  8. - Sizce asosyal olmanın iyi yönleri varmıdır? Varsa da nelerdir? - Peki ya kötü yönleri varmıdır? [Tabiki de vardır, saçma bi soru oldu sanırım :D] Varsa da nelerdir? Hadi konuşalım,tartışalım,paylaşalım :) * Ben iyi yönlerinden bahsedicem, kendimi kötülücek halim yok ya :P 1. Genel kültürü, edebiyatı vs. yüksek kişilerdir. Ve ayrıca gezme tozma derdi olmadığı için parası da cebinde kalır. 2. Yazar olmaya meğillilerdir ve empati yeteneği gelişmiş insanlardır. Ayrıca kendi yaşıtlarına göre çok daha olgun insanlardır. 3. Sakin, huzurlu bir hayat yaşayabilirler. kolay, kolay üzülmezler ve acı çekmezler. 4. Cep telefonu kullanmazlar. ve aylık dakika/sms gibi şeylere para vermezler. 5. Sizi satan, sizi üzen, yalan söyleyen, sırtınızdan bıçaklayan, yarı yolda bırakan, başınızı belaya sokan insanlarla arkadaş olmazlar. 6. Kız arkadaşı tarafından terkedilme, aldatılma gibi durumları yaşamazlar. Not: Buna benzer bir konu varmı bilmiyorum, araştırdım ama birşey bulamadım. yada araştıramamışta olabilirim çünkü bilmiyorum :D Varsa konu kilit lütfen...
    1 point
  9. Konu ve konunun amacı başlıktan bellidir umarım.Bana göre en gereksiz olanı çoğu kişininde öyle gördüğü, Haruno Sakuradır. ------------------------ ----------------------------------------- Bana göre çirkin bir kız olmasa bile kendisi,narutoya karşı olan sert tavrından dolayı nefretimi kazanmış ve animede çok bir şey yapmadığını düşündürdüğünden gereksiz olan karakterler listemin başına taşınmıştır. (not: burada söylediğimiz her karakter bizim düşünce ve fikrimizdir,lütfen karşı çıkıp tartışma açmayalım.)
    1 point
  10. Bu konuda Charlotte hakkında paylaşımda bulunabilir ve anime hakkında Düşüncelerinizi yazabilirsiniz ileriye dönük Spoiler'li Bilgiler vermek Serbesttir. Fotoğraf ve Video Benzeri Gönderilerinizi Spoiler içine alınız. [s poiler] [/s poiler] ( s ve p Birleşik olacak şekilde spoiler'i oluşturabilirsiniz. ) 13. Bölüm Final Şu an Siteden izlenebilir. https://www.youtube.com/watch?v=2MtFVJtazqA https://www.youtube.com/watch?v=V3DifhbQ6Wk
    1 point
  11. Diğer çalışmalar için youtube kanalımı ziyaret edebilirsiniz :) UYARI: AMV leri izlemeden önce ilgili animeyi bitirmenizi tavsiye ederim ^^
    1 point
  12. 21 Eylül Günceli Akumetsu ~ 23 Oyasumi Punpun ~ 61-62-63-64-65 Samurai Highschool ~ 15-16 UQ Holder ~ 53-54 Toriko ~ 339
    1 point
  13. Portal tarzında olacak sitemiz ve görsel açıdan hoşunuza gideceğini düşünüyorum :) eski animeleri de yükleyeceğiz ancak yeni animeler yani yaklaşık olarak son 2-3 yıldır çıkmış animelerin her ayrıntısına kadar tanıtıma sunacağız örneğin karakter incelemelerinden ülke genelindeki performansa kadar yapacağız ancak eski animeler için bu söz konusu değil eski animeler sadece ayrıntılı tanıtım yazısı ve görsel içerik koymayı düşünüyoruz tabii bu eleman sıkıntımızı çözersek eski animelerin üzerinede çok düşebiliriz.. Ova ve film tanıtımlarını da yapacağız.. Desteğiniz için teşekkür ederiim.
    1 point
  14. Meaf

    Merhabalar :3

    Hoş geldin, iyi forumlar. :hi-onion-head-emoticon:
    1 point
  15. #Kuroko No Basket - [ASMV] - 「Shoichi Imayoshi Tribute」Eklendi
    1 point
  16. Bence 1. sırada 20. olması lazımdı :help-onion-head-emoticon: Bi de Tae Shimura 2. olması Aida Riko'nun da 3. :frozen-onion-head-emoticon: Bkz: Ayriyetten bence Tachibana Hotaru'nun da kesin ilk 5 de olması lazım :shock2-onion-head-emoticon: Bkz2: :wait-onion-head-emoticon: :shock2-onion-head-emoticon:
    1 point
  17. Witch

    Osoi Subs

    Ibitsu gelmiş oooh artık göbek atabilirim. Teşekkürler. :head2: :head2:
    1 point
  18. 1337 akar :D :D :D
    1 point
  19. Toriko'dan Sunny uyuyor biraz :LTkJN9u:
    1 point
  20. Dj-Morphosis

    Sheng Wang

    Dövüş Sanatlarını Konu Alan Harika Bir Seri! Sheng Wang Tür: Aksiyon, Macera, Dram, Fantastik, Martial Arts, Romantizm, Shounen Çizer: Meng Ru Shen Ji / Da Bao Bao Çıkış Yılı: 2015 Konu: Qİ* Tüm yaşamın kökenidir. Qİ GONG* Yetiştirmenin temelidir.YANG Qİ sevdiği kadın için her şeyden vazgeçti fakat en sonunda en çok sevdiği insanlardan biri tarafından ihanete uğradı. Eve dönemeyeceği bir şekilde diğer aristokratlar tarafından kovalandı. Şimdi yok olmaya başlayan Qİ GONG'U ile daha fazla hiç bir dövüş sanatı kullanamaz. Ancak, Cennet henüz ona sırtını dönmedi. ------------------------------------------------------------------------------------------------- Renkli bir manga ve bayaaaa iyi bildiğiniz. Açıkçası yeni çevirisine başlanmış bir seri ve ilk bölüm gerçekten güzeldi... 2.bölümü sabırsızlıkla beklemiyor değilim. Biraz bu seri Avatar'ı anımsattı. Ne açıdan derseniz konusu bakımından, vücutta bulunan enerjinin kontrol edilebilmesi vs. Neyse sizde okuyun derim, tavsiye ediyorum.
    1 point
  21. Sakuraya gıcık olup aynı zamanda onun neredeyse tam zıttı sasukeye nasıl gıcık olunuyor acaba? :lol:
    1 point
  22. 1.BÖLÜM TAMAMLANMIŞTIR. :studying-onion-head-emoticon:
    1 point
  23. Hmmph! Çizgiliiiiiiiiiii :ragecomic32: :) Bu da benden Sabah Spesyali :) Neko'cuyuz AŞ. iftiharla sunar :D :D
    1 point
  24. Emeği geçen herkezin ellerine sağlık güzel bir seriydi :)
    1 point
  25. umarım efsane final yaparlar rokka no yuusha ve gate gibi yarım bırakmazlar
    1 point
  26. Emeği geçen herkese teşekkürler
    1 point
  27. 8. Bölüm eklendi. İyi seyirler...
    1 point
  28. ben bitmeden güzel üç boyutlu bi seks sahnesi koyarlar diyordum tek görebildiğimiz underboobs oldu
    1 point
  29. Dramın dibine vurcaklar ertesi günde okul başlıyor zaten büyük bir pazartesi sendromu geçiricez belli yani
    1 point
  30. hep kutladım ama birde buradan da yazıyım doğum günün kutlu olsun Anka kuşu ..
    1 point
  31. 7-8. Bölümler eklendi. İyi seyirler...
    1 point
  32. 4-5-6. Bölümler eklendi. İyi seyirler...
    1 point
  33. Oleyy Bleach özlemiştim vallahi ama çıkıcağına ümitliydim çünkü son bölümde İchigo "Sayanora" deil de "Matana" dedi
    1 point
  34. evvetttt duymak istediğimiz haberde buydu :) umarım en kısa zamanda 367.bölüm gelir yama-jii bankai'sini görmek istiyorum :D
    1 point
  35. İzlemedim. :D Alttaki Inari Konkon Koi Iroha izledi mi? :D
    1 point
  36. 24.bölüm eklenmiştir.İyi seyirler...
    1 point
  37. Mayu

    Moon Fansub

    5 Eylül Günceli eklenmiştir. İyi seyirler ^^ http://moonfansub.blogspot.com.tr/2015/09/5-eylul-gunceli.html
    1 point
  38. 20 numarayı bir numaraya alalım... Keşke şu Asuna gerçek hayatta yaşasa da saçını başını bir yolsam... Ya da bu Asuna fan ekibini elime bir geçirsem... Sinirlenince nasıl canavarlaşılırmış görterirdim ( yazar cidden kızgın) Tae Shimura bir tek yerini hak ediyor... Koko Hekmatyar listede bile yok Allahın pis otakuları :@ asıl canavar bence o :*
    1 point
  39. 3. Bölüm eklendi. İyi seyirler...
    1 point
  40. Mayu

    Moon Fansub

    26 Ağustos Günceli Eklenmiştir. İyi seyirler dileriz ^^ http://moonfansub.blogspot.com.tr/2015/08/26-agustos-gunceli.html
    1 point
  41. Mayu

    Moon Fansub

    Hataraki Man günceli eklenmiştir. İyi seyirler dilerim :) http://moonfansub.blogspot.com.tr/2015/08/hataraki-man-gunceli.html
    1 point
  42. Mayu

    Moon Fansub

    Sağolun :D
    1 point
  43. Hem zeka olarak, hemde fiziksel olarak ele almışlar herhalde çalışkanlığı. Yoksa kuroko no basket ne alaka, Asuna falan gerçi asuna bu iki kategoriyede girmiyor, Sao fanları işte :D Millet hep sevdiği anime ve karakterlere oy veriyor, Kategori ne olursa olsun. Fanlığın bu kadarıda saçmalık yani...
    1 point
  44. Arkadaşlar konumuz, *.ass formatlı altyazı yazarken kullandığımız OT(override tag)'ler. Bunları altyazımızı tam istediğimiz gibi görünmesini sağlayan bir takım komutlar olarak düşünebiliriz. Birazdan hepsini tek tek açıklayacağım. Altyazı hazırlanmasında kendini geliştirmek isteyen arkadaşlar için kolaylık sağlayacak bir rehber niteliğinde, elimden geldiğince basit anlatmaya çalışacağım. Öncelikle belirteyim, ben editör olarak Aegisub v2.1.2 kullanıyorum. Bu yüzden yazdıklarımda bir versiyon uyuşmazlığı olması durumuna karşı aşağıdaki linkten bu programı indirmenizi tavsiye ederim. Gerçi tüm advanced substation alpha uygulamalarında aynı olması gerekir diye tahmin ediyorum. Ancak diğerlerini denemişliğim yok. OT'lere birazdan geleceğim ama öncelikle bilinmesi gereken ilk işlemlerin üzerinden hızlıca bir geçmekte fayda görüyorum. Örneğin, bir seriyi çevirdiğinizi farzedelim. Birden çok altyazı dosyası hazırlayacaksınız. Her bölümdeki altyazı boyutları, fontları ve renklerinin aynı olmasını istiyoruz. Yapmamız gereken [subtitles]-[styles Manager] menüsüne girerek seride kullanacağımız altyazı stillerini tanımlamalıyız. Styles Manager'ın üst bloğu kataloglarımızı tanımladığımız yer, örneğin ben Jigoku Shoujo'yu çevirirken kullandığım tüm stilleri JS adı altında bir katalogda topladım. Sol blokta seçili olan kataloğun içindeki stiller görünüyor. Tabii, stillerin ismini siz veriyorsunuz. Bir stilin içinde altyazının boyutu, rengi, fontu ve gölgesine kadar birçok şeyi tanımlayabilirsiniz. Sağ blokta ise şuanda açık olan altyazı dosyasının içinde bulunan stiller görünmekte. Buralar basit o yüzden geçiyorum. En önemli faktörlerden ve karşılaşılan sorunlardan birine gelelim. Altyazılar için aynı stilleri kullanıyorum ama her yaptığım dosyada açtığımda orijinalden büyük veya küçük çıkabiliyor. Veya ekranın üzerinde herhangi bir yere daha önce OT kullanarak yazdığım şey bu dosyaya aktarınca ekranın başka bir yerinde çıkıyor. Bunun sebebini ben de çok geç farettim, ama çok basit bir çözümü var. [subtitles]-[Resample Resolution] menüsüne girerek kullandığınız altyazı dosyasının çözünürlüğünü tanımlıyorsunuz. Nasıl tanımladığınızın çok fazla bir önemi yok ama, oynatacağınız video dosyasının çözünürlüğüne ayarlamanızı tavsiye edebilirim. Ama gerçekten de çok önemli değil. Önemli olan bu değerin tüm dosyalarınızda aynı olması. 640x480 ise hepsi 640x480 olsun. Bu tanımlı alan bir nevi sizin altyazılarınızla çalışma alanınız. {0,0} noktası en sol, en üst pikselin mevkiidir. {640,480} ise en sağ ve en altı temsil eder. Bu her dosyada farklı olursa, haliyle fontlarınız da bu pikseller üzerine oturtulduğundan boyut ve mevkii açısından farklılık arz edecektir. Başlamadan önce bilmemiz gereken temel kavramlar için bu kadar yeterlidir. Hepimiz bilgisayar, internet kullanan insanlarız. Programı biraz kurcalayarak öğrenebileceğinizi düşünüyorum. Bunun yerine doğrudan birazcık daha karmaşık olan OT'lere geçiyorum. Hepsini tek tek anlatmaya vaktim yok ancak, en kullanışlı olanları yazıyorum. ÖZEL KARAKTERLER \n - Soft Line Break Bir alt satıra geçilmesini sağlar. Örnek : "Merhaba! \nBugün nasılsın?" Görünüş: Merhaba Bugün nasılsın? Ancak bunu yalnızca q2 modunda yapabilirsiniz. Diğer modlarda boşluk bırakmışsınız gibi işlem görür. \N - Hard Line Break Her zaman alt satıra geçmenizi sağlar. \h - Hard Space Arka arkaya pek çok boşluk bırakmak istediğinizde işe yarar. OVERRIDE TAG'ler *** OT'ler herzaman {} arasında kullanılır. \q0, \q1, \q2, \q3 Bu komut ile satırların nasıl kaydırılacağını seçebilirsiniz. \q0 : Üst satır daha geniş olacak şekilde kaydırma yapılır. \q1 : Satır kesme gelmeden alta geçmez (\N ile kesilebilir) \q2 : Satır kaydırılması yapılmaz (\n veya \N ile kesilebilir) \q3 : Alt satır daha geniş olacak şekilde kaydırma yapılır. \i0, \i1 Yazıların italik olmasını istediğinizde kullanılır. 0 iken düz, 1 iken italik yapar. Örnek: {\i1} Bu yazı italik görünür. {\i0} Buradan itibaren olan kısım ise düz görünür. Yani aynı satır içinde sadece bir cümleyi italik yapabilirsiniz. Örnek: {\i0}Ben yarın bizimkilerle birlikte {\i1}Tokyo{\i0}'ya gideceğim. Burada yalnızca Tokyo kelimesi italik görünür. :D)) \b0, \b1 Yazılarımızın kalın fontlu olmasını istediğimiz zaman \b1 kullanışlı oluyor. Kullanım şekli italik yaparken olduğu gibidir. Yine de bir örnek verelim. Örnek: {\b0}Dur, dur bir saniye... {\b1}DUUUUR!!!{\b0} Burada yalnızca karakterin bağırdığı kısım kalın fontlu olur. Ama hem kalım hem italik yapmak istedik diyelim. Nasıl olacak? Örnek: {\i1\b1}Cevap verin lütfen! Bu cümle hem kalın, hem italik olur. Sıfır ve birleri açma kapama düğmeleri olarak düşünebilirsiniz. Sıfır seçtiğinizde kapanır, biri seçtiğinizde de açılır. \u0, \u1 Altyazının bir cümlesinin altını çizmek istediğiniz zaman kullanabilirsiniz. \s0, \s1 Altyazının bir cümlesinin üzerini çizmek istediğiniz zaman kullanabilirsiniz. \be0, \be1 Altyazınındaki harflerin kenarlarına blur efekti yerleştirmek istediğiniz zaman işe yarar. Altyazınızın çok keskin görünümlü olmamasını sağlar. Özellikle bir nesnenin üzerine altyazı yerleştirmek isteyip de sonradan yerleştirilmiş gibi görünmemesi için bu efekti kullanabilirsiniz. Bunun için fontunuzun renk ayarlarını nesne ile kolay karışabilecek ve sırıtmayacak bir renk seçmeniz gerekecektir. \fn*font ismi* Kullanılan fontun ismini değiştirmenizi sağlar. Örneğin altyazılarınız Times New Roman'ı standart olarak kullanıyor, ama siz bir kişinin konuşmalarında Arial font kullanmak istiyorsunuz. O zaman o kişinin geçtiği konuşmalar için ayrı bir stil tanımlamak yerine şunu yazabilirsiniz. Örnek: {\fnArial}Bir kez olsun da beni dinler misin? {\fnTimes New Roman}Mantıklı konuşacaksan dinleyelim. \fs*font boyutu* Bu tag ile fontunuzun punto değerini elle ayarlayabilirsiniz. Örnek: {\fs14}Bugün ne yapıyoruz? veya {\fnArial\fs14}Bugün ne yapıyoruz? Alttaki örnekte her iki fonksiyonu birlikte kullandık. Parantezlerin arasına istediğiniz kadar tag ekleyebilirsiniz. \fsp*piksel sayısı* Bu çok kullanacağınız bir fonksiyon değil. Karakterlerin arasına kaçar piksel boşluk yerleştirmek istediğiniz seçiyorsunuz. Eğer kullandığınız font itibari ile birbirine yakın duran harfler kötü bir görünüme sebep oluyorsa bunu kullanarak "yazı"yı "y a z ı" şekline getirebilirsiniz. \fr[*x/y/z*]*derece* - Font rotation Altyazıyı x, y veya z ekseni etrafında döndürmek istiyorsanız bu fonksiyon oldukça kullanışlıdır. Hemen üç boyutlu grafikler çizdiğimiz matematik derslerini hatırlayalım. x - Ekrana göre yatak olan eksendir. y - Ekrana göre dikey olan eksendir. z - Ekrana dik olan eksendir. Örneklerle açıklayalım: \frx30 Yazıyı x ekseni etrafında 30 derece döndürür. \fry-15 Yazıyı y ekseni etrafında -15 derece döndürür. Eksi ile belirtilen açılar saatin tersi yöne doğru döner. \frz180 veya \fr180 Bu ikisi de aynı işlemi yapar. Yazıyı z ekseni etrafında 180 derece döndürür. Ancak hemen belirteyim; bu tag size dönüş animasyonu yapmaz, doğrudan döndürülmüş halini gösterir. O dönme efektinin nasıl yapıldığını birazdan anlatacağım. \c&H*bbggrr*& - Ana Renk Seçimi Bu tag fontun rengini seçmemizi sağlar ve biraz karmaşık gibi gelebilir. Aslında oldukça basittir. Ancak anlamak için heksadesimal sayı formatını ve 8-bit RGB renk formatını anlamanız gerekiyor. Kısaca anlatmamda fayda var sanırım. Spoiler: Öncelikle RGB'den bahsedelim. R-Red (Kırmızı), G-Green(Yeşil) ve B-Blue(Mavi) olarak kısatılmıştır. Bilgisayar her rengin içinde bu üç ana renkten ne kadar olduğuna bakarak ortaya bir karışım renk çıkartır. Neden 8-bit dediğimi de anlatayım. Bildiğiniz gibi "bit" en küçük veri tipidir. Değeri ya "sıfır" yada "bir"dir. 8 tane bit'i yan yana koyarsak: 00001110 bu rastgele yazdığım 8 bitlik bir sayıdır. 10'luk düzende değeri 14'dür. 8 tane bit bize 0 ila 255 sayıları arasında bir değer gösterebilir. 00000000 = 0 11111111 = 255 Şimdi, R için 8 tane bit, G için 8 tane bit ve R için de 8 tane bit olduğunu varsayalım. Kırmızının, yeşilin ve mavinin 256'şar tane tonunu elde ederiz. [11111111][00000000][00000000] Yani: R = 255 G = 0 B = 0 Bu şekilde elde ettiğimiz renk saf kırmızıdır. [00000000][11111111][00000000] Yani: R = 0 G = 255 B = 0 Bu şekilde elde ettiğimiz renk saf yeşildir. [00000000][00000000][11111111] Yani: R = 0 G = 0 B = 255 Bu şekilde elde ettiğimiz renk saf mavidir. [00000000][11111111][11111111] Yani: R = 0 G = 255 B = 255 Bu şekilde elde ettiğimiz renk cyan'dır. {C} [11111111][00000000][11111111] Yani: R = 255 G = 0 B = 255 Bu şekilde elde ettiğimiz renk magenta'dır. {M} [11111111][11111111][00000000] Yani: R = 255 G = 255 B = 0 Bu şekilde elde ettiğimiz renk sarıdır. {Y} Gördüğünüz gibi karışım renklerden de CMY olarak bilinen renk formatını elde ettik. Ama konudan sapmaya başladım o yüzden hemen geri dönelim. Heksadesimal sistem tek hanede 0'dan 15'e kadar saymamızı sağlayan bilgisayarlarda kullanılan bir sayı sistemidir. Format aşağıda olduğu gibidir. 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F 255 sayısını heksadesimal sistemde "FF"ye denk gelir. Bu aslında iki tane dört bitlik sayının yanyana gelmesiyle oluşmuş 8 bittir. Sanırım bir örnekle nasıl kullandığımızı daha iyi anlayabiliriz. Yazım Şekli: \c&H*bbggrr*& (buradaki bb mavi, gg yeşil, rr ise kırmızı) Örnek : {\c&HFFFF00&}Cevap verin lütfen! R=0, G = 255, B=255 yani, yazımız cyan renginde görünecektir. Bu yöntem biraz karmaşık geldiyse en güzeli Aegisub'ın renk ayarlama tuşu ile rengi görerek seçmenizdir. :D Program kendisi kodu otomatik olarak ayarlayacaktır. Sadece seçmek istediğiniz yazının başına gelerek, üzerinde kırmızı/siyah AB yazan tuşa basıp istediğiniz rengi seçebilirsiniz. \1c&H*bbggrr*& - Ana Renk Seçimi Ana renk seçimi için bu da kullanılabilir. \2c&H*bbggrr*& - İkincil Renk Seçimi Fontun ikincil rengini seçersiniz. İkincil renk karaoke yazılarında fontun değişeceği ikinci renktir. \3c&H*bbggrr*& - Dış Çeper Rengi Seçimi Fontun etrafındaki izin rengidir. \4c&H*bbggrr*& - Gölge Rengi Seçimi Gölge renginin seçilmesini sağlar. Bunun genelde siyah olmasında fayda vardır. \alpha&H*aa*& - Alfa Değeri Alfa değeri bir yazının ne kadar geçirgen olduğu ile ilgilidir. 00 ile FF arasında heksadesimal bir değer alır. 00 sıfır geçirgen, FF ise görünmezdir. Örnek: {\alpha&H80&} Bu örnek yaklaşık yüzde elli geçirgendir. \*1/2/3/4*a&H*aa*& - Ana/İkincil/Dış Çeper/Gölge Geçirgenliği Yukarıda anlatılan alfa'da olduğu gibi çalışır. Örnek: {\2a&H80&} İkincil renk yarı geçirgen olur. {\3a&HFF&} Dış çeper rengi görünmez olur. {\4a&H00&} Gölge rengi sıfır geçirgen olur. \k*süre* - Karaoke Etkisi Süre cinsi santisaniyedir. Belirtilen sürenin sonunda yazının ikincil renge dönüşmesini sağlar. Örnekle gösterelim. Örnek: {\k30}Mer{\k25}ha{\k25}ba \kf*süre* - Doldurma Efektli Karaoke Aynı şekilde çalışır, ancak hecelerin yavaş yavaş dolarak ilerlemesi gerçekleşir. Göze daha hoş görünür. Not: \K*süre* yazarak da aynı etkiyi sağlayabilirsiniz. \ko*süre* - Dış Çeper Doldurma Efektli Karaoke Adından da ne olduğu anlaşıyor zaten. \pos(*x*,*y*) - Yazı Mevkii İlk başta seçtiğiniz çözünürlüğe göre düşünelim. Diyelim ki 640x480 olarak seçtiniz. Yazınızın da tam ekranın ortasında başlamasını istiyorsunuz. Bu tag ile bu işlemi yapabilirsiniz. {\pos(320,240)} Bu yazı ekranın ortasından başlar. {\pos(0,0)} Bu yazı ekranın sol üst köşesinden başlar. Bu tag'e istediğiniz değerleri vererek ekranın herhangi bir yerine yazı yerleştirebilirsiniz. Ayrıca yazıyı döndürerek nesnenin üzerine oturtabilirsiniz. Şimdi biraz karmaşık bir örnek verelim. Diyelim ki ekranın bir yerinde Japonca birşeyler yazıyor ve anlamını hemen altına eklemek istiyorsunuz, yazı biraz saat yönüne meyilli ve sizin fontlarınıza göre biraz küçük puntoda. Şu ana kadar öğrendiklerimizi bir arada kullanarak bu işi görecek bir tag hazırlayalım. Örnek: {\fs12\fnArial\pos(420,360)frz30} Açıklama Bu örnekte ekranda 420,360 pikselinden başlayan, 12 punto Arial fontta ve z ekseni üzerinde saat yönünde 45 derece dönmüş bir "Açıklama" yazısı belirecektir. Bunlar oldukça kullanışlıdır. Zamanla deneye deneye alışıp çok güzel şeyler çıkartabilirsiniz. \fade(*a1*,*a2*,*a3*,*t1*,*t2*,*t3*,*t4*) - Fade Efekti t1 anından t2 anına kadar a1 alfa değeri ile başlayıp a2 değerine kadar fade efekti yapar. Ardından t3 anından t4 anına kadar da a2 alfa değerinden a3'e kadar fade efekti yapar. Burada zaman birimi karaoke'den farklı olarak milisaniyedir. Örnek: \fade(255,0,255,0,1000,2000,2500) Bu örnekte önce görünmez(255) başlayan yazı 1000 zamanında (yani 1 saniye sonra) tam görünür(0) hale gelir. 2000 zamanında (yani tam ikinci saniyenin başında) tekrar fade olmaya başlar ve yarım saniye sonra tekrar görünmez hale geçer. \fad(*t1*,*t2*) - Sadeleştirilmiş Fade Görünmez başlar, t1 milisaniye zamanına kadar tam görünür olur. Altyazıya ayrılan sürenün bitmesinden t2 milisaniye önce yavaş yavaş görünmez olmaya başlar ve t2 milisaniyenin tam sonunda görünmez olur. Örnek: Diyelim ki 4 saniyelik bir altyazı geçecek. {\fad(1000,1000)} Altyazı Altyazı ilk 1 saniye boyunca fade-in yapar. Yavaş yavaş tam görünür olur. Son 1 saniye boyunca da fade-out yapar. Yavaş yavaş görünmez olur. Aradaki 2 saniye boyunca tam görünür olarak kalır. \t([*t1*,*t2*,][*ivme*,]*stil değiştiriciler*) - Transform Elimizdeki en güçlü OT budur. Belli bir andan diğer bir ana kadar yazıya istediğimiz değişiklikleri yapmamızı sağlar. Bu en güzel bir örnek ile açıklanabilir. Jigoku Shoujo'nun açılış müziğinde kullandığım OT üzerinden bakalım. Örnek: {\pos(120,250)\fad(100,0)\t(\fsp15\fs36)}Cehennem\ NKızı Burada Cehennem Kızı yazısı ekranın sol orta kısmında ortaya çıkar ve 100 milisaniyede fade in yapar. Bu altyazıya ayrılan süre boyunca harfler arası piksel sayısı 15'e kadar artar ve font büyüklüğü 36 puntoya kadar yükselir. Yani yazı yavaş yavaş bize yaklaşıyormuş gibi görünür. Bunun ardından: {\pos(120,250)\fsp15\fad(0,600)\t(\frz720\frx270\f ry270\fs50)}Cehennem\NKızı Ekranın sol orta kısmında Cehennem Kızı yazısı ortaya çıkar. Karakterler arası piksel sayısı 15'tir. 0,6 saniye boyunca önce fade out yapar, bu altyazıya ayrılan süre boyunca da z ekseni etrafında 720 derece, x ve y eksenleri etrafında 270'er derece döner ve yine bu altyazıya ayrılan süre boyunca font büyüklüğü 50 puntoya kadar büyür. Yani yazı bir anda kendi etrafında hızlıca dönerekten ekrana yaklaşır ve yavaş yavaş görünmez olur. Daha başka OT'ler de vardır. Ancak bu kadarı ile aşağı yukarı herşeyi yapmanız mümkün. Diğerlerini araştırıp geliştirmeyi sizlere bırakıyorum. Güzel efektler elde eden arkadaşlar bu konu üzerinden bizlerle paylaşırlarsa daha da güzel olur. Herkese iyi çalışmalar. Anlatımından dolayı Susano'o arkadaşımıza teşekkürler.....
    1 point
  45. Shikamaru mu? Dostum kaçıncı bölümdesin? :huh:-- Tenten'i severim ama Allah aşkına ne işe yarıyor o kız ya?
    1 point
This leaderboard is set to İstanbul/GMT+03:00
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli bilgi

Forum kurallarımızı okudunuz mu? Forum Kuralları.